For grov grus?

Inaktiv bruker
Startet nettopp opp 100 l med utstyr og grus som fulgte med kjøpet (hos Tropehagen Zoo i Haugesund). Grusen er av typen Uranus, 3-6 mm.
Den virker noe stor for meg.

Har ikke kjøpt fisk ennå, men har lyst på hypancistrus sp L066 og kakadueciklide til å begynne med. Har i utgangspunktet litt lite grus også, synes jeg, 10 l var ikke allverdens til et slik kar.

Noen synspunkter?

Hilsen NUB
hvis du skal ha ciklider, er nok grusen alt for stor..
Er det bare meg som bruker plantesubstrat under sanden/grusen? Biltema sin sand er ypperlig til akvariebruk for ciklider og andre svømmende som har behov for slikt dekke. Men da må du kjøpe SAND og ikke BLÅSESAND eller BLÅSEMIDDEL.
NUB
Startet nettopp opp 100 l med utstyr og grus som fulgte med kjøpet (hos Tropehagen Zoo i Haugesund). Grusen er av typen Uranus, 3-6 mm. Den virker noe stor for meg. Har ikke kjøpt fisk ennå, men har lyst på hypancistrus sp L066 og kakadueciklide til å begynne med. Har i utgangspunktet litt lite grus også, synes jeg, 10 l var ikke allverdens til et slik kar. Noen synspunkter? Hilsen NUB



Om du skal ha ciklider i karret ditt, vil nok ciklidene sette pris på at du har sand som substrat. Ciklider graver en del, spesielt under leik så sand er nok det greieste. Om 10L er nok kommer ann på grunnflaten i karret ditt. Anbefaler deg om du vil ha en rimelig sand, å kjøpe sand på Biltema om du har det i nærheten av deg. 50-60 kr for 17 kg tror jeg det er, men du finner katalogen til Biltema på nett. Lykke til

Har selv en 350L med ciklider og det er flotte fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap