Hva kan jeg ha i samme akvarie rio 240l

hei-.

Har fått mitt akvarie nr 2 og vil at det skal være litt mer liv og fryd i fiskenes oppførsel enn det det er idag. Har mye forskjellig fisk som jeg har tenkt å bytte ut.
Men av de fiskene jeg gjerne vil beholde er:
1stk stripet sjokolade malle
2stk pleco
2 stk.ancistrus
1stk simamesisk algeter
2 stk scalare.
3 stk pakistan botia

Lure litt på om jeg kan få en stimfisk art(alla tetraer) har da lyst på mange... så de stimer fint.Hva anbefalles?
og så vil jeg gjerne danne et blå acara par.. Er dette kansje dumt med tanke på sammen setting jeg har fra før av?

Blir dette kansje for mye fisk sammen på 240 l? med innvendig bakrund?
Skal du ha siamesisk alespiser så bør få tak i fler da de trives uten tvil best i en stim på 5-6 stk..

Pleco ville jeg ikke stolt så veldig mye på, de kan finne på å suge seg fast på scalarene, og andre fisker med større flate..

Ville fått tak i sommerfuglciklide, de er så nydelig fine..

Hadde selv sebra ciklide par sammen med scalare, sommerfuglciklider, øreål m.m. og det gikk veldig fint (og det var uten tvil det peneste akvariet jeg noensinne har hatt, se på min profil 205 literen) i.o.m. at de forholdt seg i forskjellige "etasjer" i vannet..
Blå acara og sebra ciklider er veldig like..

Jeg vet jeg må ha noen siamesiske algetere til--- men jeg tok jo selvfølgeligt de fisk som følgte me akvarie
Pleco blir nok litt store til 240 liter i lengden, ellers er jo det meste greit ut.

Det er mange fine Tetra og Rasboraarter du kan sjekke ut som stimfisk.

-Tim
Rødøyetetra stimer bra og tar seg sikkert bra ut om de er en 25-30 stk...... Jeg har 9 og har tenkt å skaffe meg flere.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap