Amazonas biotop 190l hjørnekar

Hei,

Da har jeg endelig fått bestilt hjørnekar og har begynt å planlegge sammensetning:


6-7 corydoras, ikke bestemt noen art enda, forslag til cory-nybegynner?
10 pygme corydoras
20 cardinal tetra evt. smykketetra eller rødmunnstetra...
5-6 Ottoer
1-2 algespisere, forslag på noe annet enn vanlig ancistrus?
3-4 Nøkkelhull ciklider

Største bekymringen er at det blir for mye fisker lavt i karet. Hvem kommer til å spise hvem sine egg og hva blir det dominerende i karet? Ellers noe tilbakemelding på antall?

Takk for svar!
Hei, og gratulerer med nytt kar

Bare et lite forslag , Det som kjennetegner hjørnekar er at dem er forholdsvis dype og med lite grunnareal. For å utnytte det fullt ut bør du kanskje ikke ha så mye bunnfisk, som du selv nevner. Hva med å bytte ut nøkkelhullciklidene med 4 scalarer, dem passer perfekt i hjørnekar. Det holder vel med en corydorasstim, 10 pygme corydoras høres vel greit ut. Jeg ville foretrukket kardinaltetra da rødmunnstetra krever større svømmeplass enn det et hjørnekar kan gi. Otto er jo et greit valg når det gjeller sugemaller, selv om jeg foretrekker litt størrelse på mallene. 4 L144 ville blitt et fargerikt innslag som du faktisk kan se nesten hele tiden.

Jon
Inaktiv bruker
Hei!

Scalare trenger større plass

Jeg ville bare hatt 10stk pygme corydoras, eller 6-7 andre corydoras. (Det blir fort litt rotete på bunnen)

5-6 Ottoer tar seg vell av algespisingen tror jeg, så du trenger ikke noen annen algeeter

Jeg ville ikke hatt noen form for Ciklide sammen med corydoras. De er territorielle i eggelggingsperioden, og corydoras forstår ikke å holde seg unna.
Takk for svar. Trodde ikke det var noe problem å ha både pygme og andre coryer sammen da førstnevnte holder seg mest midt i karet i følge tidligere diskusjoner jeg har sett her på forumet?

Dersom dere ikke anbefaler ciklider sammen med cory, hva vil dere anbefale som har litt størrelse og som ikke er stimfisk?
Inaktiv bruker
Gurami.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap