Hvordan skal jeg sette over slørhaler fra bolle til 60l?

hvordan skal jeg sette over 2 små slørkaler fra en 6 l bolle til en 60 l akvarium.

skal jeg ha dem i poser og tilsette litt og litt vann eller?

er det bare og slippe den oppi.?

jeg har testet vannet mitt og det er perfekt til og sette oppi fisken..


gi detaljerte svar so forkalrer deres løsninger. hilsen 12 år gammel gull.


Dersom vannverdiene er like kan du ha den oppi direkte. Ellers må du ta det langsomt.


-Tim
Hvis vannverdiene ikke er like kan du slippe fiskene og vannet fra bollen ned i en akvariebøtte og derreter tilsette et glass vann fra 60-litersakvariet opp i bøtten hvert 5 minutt. Når bøtta er full burde det vært trygt å slippe fisken oppi.

Flott at du gir slørhalene dine større plass, de blir nok glade for det!=)
Tusen takk for alle svar.
jeg tror ikke at verdiene er like men jeg skal sjeke. jeg vet sikkert at verdiene i akvariet er bra . jeg syentes vaskebøtta høres bra ut. da det gjeller og overføre fisk . det er bare og komme med andre forslag.
Ikke bruk VASKEbøtta, denne har sikkert masse såperester på seg som kan være livstruende for dine fisk. Kjøp deg en ny bøtte og bruk den kun til akvarievann.
Jeg har vasket den grundig og godt
jeg har vasket vaskebøtta grundig og godt med ny sterilisert vaskebørste.


men dreper ikke/fjerner ikke salt uten jod alt sånt.
Vil anbefale deg å kjøpe en egen akvariebøtte for å være helt sikker. En 10 litersbøtte koster max 15 kroner, og det er vel fiskene verd=)

I en husholdningsvaskebøtte har gjerne inneholdt diverse sterke rengjøringsmidler og sånt, og det er ikke en sjanse man vil ta.
Nå setter jeg over fiskene:-)
jeg driver nå og setter oppi fiskene fant en nyvaska glassbolle.

jeg gleder meg til resultatet. følg med på linken og så skal jeg legge ut bilder.

Glassbolle kan funke ja, såpe setter seg ikke særlig godt i det om den er skylt godt.
Fiskene blir sikkert glade for mer plass
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap