Malle som ligger stille?

jeg har 3 ottocinclus affinister. ble kjøpt for 4 t siden.
den ene ligger og hviler på en stein. den er veldig stille og suger ikke. det ser ut som den puster stille.
jeg så akkurat at den flyttet på seg. nå ligger den og suger, men den suger ikke raskt nokk. de andre suger fort liksom og tar et jafs 2 ganger i sek.

den syke suger n å ikke igjenn. noen ting jeg kan gjøre?

akvariet er ny oppsatt . men det er 4 dager siden jeg slapp oppi slørhalene.

jeg beklager mange skrivefeil.

jeg er drit skjelven.

plz gi meg mange svar fort.
Hva mener du med nyoppsatt? Hvor lenge har det stått? Ottoer er ganske følsomme for dårlige vannverdier. Dessuten skal de helst være fire eller flere.
Plussmedlem
Otto'er er egentlig ganske skjøre den første tiden i et nytt akvarium. Det skal ikke mye til før de dør.
Et nyoppsatt kar kan derfor ikke sies å være det beste for disse.
Fire dager med slørhaler gjør ikke karet noe mere "innkjørt".

Hvor lenge har du hatt akvariet "i gang"? Og har du muligheter for å måle vannverdier?
Alt er fixa.
jeg har målt vannverdier og alt er ok.

før jeg hadde oppi fisk sto akvariet i 5 dager. dette er lite men jeg hadde oppi ektozon salt aquasana og bactozym.
jeg fikk klarsignal fra dyrebutikken og slang slørhalene fra en 6l bolle til en 60l.

jeg håper alt går bra....

kann det være stress fra den første dagen. med bilkjøring og alt sammen?.
5 dager er ikkje nok, det bør stå i 5-6 uker før du har fisk i.
Bactozym er bare noe tull, så det var bortkastet penger. de i dyrebutikken sa det samme til meg når jeg kjøpte mitt første akvariet, at jeg bare skulle bruke bactozym så kunne eg begynne å ha i fisk etter en ukes tid. men det er bare tull..

Så det jeg anbefaler deg nå å gjøre er å skifte vann hver eneste dag. 30% sånn ca. kanskje to ganger daglig.. kjøp deg nitritt test så du har oversikt over nitritten...
Husk at butikken tjener mer jo flere feil du gjør.

Det kan godt hende at de gir rådene sine i den beste hensikt, men man kan jo ikke se bort fra at det foregår en slags «evolusjon» blant akvariebutikker ...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap