Kan jeg gi slørhalene mine noe og leke med?

jeg har 3 slørhaler og 3 ottoer er det noe gullfiskene kan leke med.

jeg lurte på om jeg kunne ta en bordtennisball og smøre på litt bløt flakfor så kan de prøve og spise det er dette en god ide. komm med andre ideer.
Så lenge det ikke er en innretning de kan skade seg på, så er det bare å prøve. Ville ikke brukt bordtennisball da denne ikke nødvendigvis er trygg for akvarie. Ideen er fin.


-Tim
Hva med å bruke en glatt stein i stedet?
Nei! Ikke bruk noe med mye masse. Tenk om den dytter skikkelig til og får den i hodet på returen.

Hva med vanlig PVC rør for akvariebruk?


-Tim
Hva får dere til å tro at slørhaler klarer å "leke" med en stein???
Bare lurer...

Fiskene har ikke den evnen som oss, til å "leke" med ting. Men de setter pris på litt utfordringer i hverdagen. En bordtennisball e.l. som du lager noen hull i, og har noen matbiter inni, er populært.

Men dette er for din egen del, og ikke for fiskenes del.
Det er da ingenting i veien for å gi dem litt mental stimuli. Og selv om de ikke kan leke, er det helt sikkert sunt for dem å bruke hjernen innimellom, akkurat som for alle andre levende vesener.
Som jeg sa, det må være noe de kan finne ut av, iforbindelse med f.eks. mat.
Å hive noe oppi karet og forvente at fiskene skal begynne å utforske eller leke med dette, uten at de har noe utbytte av dette er litt vel optimistisk.
Finner de ut at det kan være mat å hente derimot, vil dette bli spennende.

Leke gjør den nok ikke, men det har vist seg at gullfisk ikke er så dumme som man trodde før, så litt mental stimulans eller "trening" kan være gøy å prøve.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap