Bilder?

Jeg trenger en link til bilder av corydoras-egg for sammenligning, helst av C.Aneus.
Link til en av Mona O's artikler. Ikke aeneus, men viser iallefall eggene til coryen.
C. weitzmani egg:

[External Image]

Det samme:

[External Image]

Eggene er perlefarget når de er helt nye, og blir gradvis mørkere de neste dagene. Runde, og har en størrelse på 1-2 mm. Aeneusegg er av de mindre, altså nærmere 1 mm enn 2 mm.
Blir de lagt i klynger a 10stk.?

[External Image]
Med aeneus er det veldig sannsynlig, ja

Her er det bilde av egg fra adolfoi. Også ganske store egg.

[External Image]
mine orange laser legger i klynger på 3-5 egg, noen legger enkeltvis. varierer etter art

[External Image]

[External Image]
Her er en klynge med egg fra Aspidoras. Snart klekkeklare, derfor er de så mørke. De var langt lysere når de ble lagt.

Aspidoras - jeg vet. Men eggene ser like ut. Dette er også nærmere den størrelsen på egg som aeneus har.

[External Image]
Ja, jeg har tidligere observert en Aneus-bebis, men har ikke sett egg før nå...
Jeg tror nok dette er en klase med aneus egg... hvor lang tid tar de å klekke?

Måtte redde eggene fra en sulten P.leopoldi ved å brette bladet inn mot glasset igjen, etter at det var slik jeg fant dem, når jeg vasket.
Bør jeg ta ut eggene, jeg har et hex-akvarium ledig....?
Eller finner yngelen mat selv? og hvor mange dager går det før de klekkes?
overlevelsesprosenten er mye høyere om eggene får være i en tank uten fiender. av de 180 egga mine cw23 trykka ut, ser jeg kun EN overlevende yngel, 2 uker senere.

men, de greier å finne mat selv, bare det er nok steder å gjemme seg for sultne fiskemunner.

cw23 egg klekkes meget raskt, knappe 3 dager. men det avhenger også en del av temperaturen i vannet.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap