- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Nytt akvarium
Nytt akvarium
jeg har fått et nytt kar i dag, og det står nå til innkjøring. Og så vil jeg ta litt filteguffe fra det første karet, og ta det i filteret til det nue karet. Så til spørsmålet: Hvor lenge å jeg vente før jeg kan ta oppi fisk?? Skal ha noen fra det karet jeg har fra før oppi det nye, men skal kjøpe noen algespisere til helga. Men hvor lenge må jeg vente da??
skriver likegodt et spårsmål til: fikk en rot i dag som fulgte med akvariet, men den er det ikke plass til i det nye, så jeg lurte på om jeg kan ha det i det andre??? må jeg vaske den først eller noe sånt??
(kom gjerne med forslag til ny fisk)
skriver likegodt et spårsmål til: fikk en rot i dag som fulgte med akvariet, men den er det ikke plass til i det nye, så jeg lurte på om jeg kan ha det i det andre??? må jeg vaske den først eller noe sånt??
(kom gjerne med forslag til ny fisk)
Postet 09.09.09 kl 21:53
Postet 09.09.09 kl 21:55
Dersom du får med godt med filterguffe fra ett innkjørt filter, kan du fint sette inn noen fisk samtidig. Bare pass nøye på vannverdiene.
Du kan fint ha sandsnegler dersom du har sand. Men vent til du får flyttet over filterguffe.
Røtter jeg har kjøpt på butikk har jeg skrubbet under lunkent vann, og det har gått helt fint.
Vankslig å annbefale fisk når du ikke sier hvilke du vil flytte over.
-Tim
Du kan fint ha sandsnegler dersom du har sand. Men vent til du får flyttet over filterguffe.
Røtter jeg har kjøpt på butikk har jeg skrubbet under lunkent vann, og det har gått helt fint.
Vankslig å annbefale fisk når du ikke sier hvilke du vil flytte over.
-Tim
Postet 09.09.09 kl 21:59
Postet 09.09.09 kl 22:01
Postet 09.09.09 kl 22:03
Postet 09.09.09 kl 22:03
Postet 09.09.09 kl 22:08
Postet 09.09.09 kl 22:10
Postet 09.09.09 kl 22:11