Nytt akvarie hentes imorgen, trenger nybegynnertips:-)

Inaktiv bruker
imorgen henter jeg et 60 liters akvarium jeg har kjøpt. jeg har kjøpt sand til bunnsustrat å ønske fisker fra sør-amerika.
så trenger jeg tips.

jeg er nybegynner å trenger en del gode råd!

-hvordan skal jeg sette opp karet?

-tips til innredning for sør-amerikanske fisker?

-jeg har et filter som jeg har brukt i 3 måneder å vet at det anbefales kickstarting, men jeg er redd for at bakteriene er døde, fordi filteret har gjennomgått ukentlige rensinger.. såklart med anbefalte metoder. tips til innkjøring?
1 tips man renser ikke filteret ukentlig....
wow.. jeg renser kun filteret når det er tett, eller neten tett.. Ukentlig!!??.. shit ja. det var litt vel ofte det..
Inaktiv bruker
ja men kan dere heller hjelpe meg? jeg vet jeg gjorde det for ofte, å jeg har lært nå..
karet må stå i vater. Helt beint. Det annbefales å legge en isoporpplate under bunnen.(jeg har ikke gjort det selv) men mange sider det skal være bra. Skal du ha fisk i karet i morgen? Jeg hadde vrid det "gamle" fiteret inn i det nye, Å skjylt det i det akvarie vannet du har fra før. Og tatt det vannet du har fra før oppi det nye karet, og etterfylt med nytt vann.. Latt det stå en god stund (en uke eller noe, mulig litt lengre og testet vannet).
hjelper deg jo ved og si at ukentlig filter rens ikke er bra... og sør amrekanere har jeg ikke peiling på så
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap