Platty

hei ene plattyen min har nettopp fått yngel, og skal snart ta hun ut av yngle kassen siden yngle kasse jeg har ikke funker:S ynglene klarer og svømme opp disse rillene som liksom skal holde de avskilt fra moren.

Men ka spiser yngelen egentlig?
vanelig flak for eller annet fôr?
Hei! Du kan kjøpe f.eks TetraMiniBaby, det er helt fint for som yngelen klarer å spise.

Du kan også finknuse vanlig flakfor, knus det til ca "pulverstørrelse" i en morter f.eks
Slike ynglekasser er vanligvis beregnet til å ha i karr der yngla kan leve uten "fiender" så de slipper ut så ikke mora spiser døm opp, så yngla ut mamma innesperra

Mvh Per
blondviking
Slike ynglekasser er vanligvis beregnet til å ha i karr der yngla kan leve uten "fiender" så de slipper ut så ikke mora spiser døm opp, så yngla ut mamma innesperra Mvh Per
Gravid platty?
ups undskyld, første gangs bruger.
Jeg har fået Gubby yngel, så fint så fint,
men jeg har også en tyk platty som jeg ikke er sikker på om den er gravid eller ej. Hvordan ser man det? Får den også sorte "mærker" bagpå ligesom gubbyen?
går ann og smuldre opp vanlig flakkfor til de, har oppdrett på platy ol. gir dem bare det..
Ja
det viser ca. det samme men kan være litt mindre tydligere en med feks. guppy..

her ser du ej som er gravid og som ikke er det.
Gravid platy
Billedet af den sorte er meget lille og jeg kan ikke rigtig se den, den gule er i fin størrelse. Hvilke én er den gravide?
Hedder det egentlig en platy eller en platty?
Det heter platy med en T=)

Synes den gule ser gravid ut. Men har du hunner og hanner i samme kar, kan du regne med at hunnene alltid går gravide. Hannene er "på dem" hele tiden, samt at hunnene kan lagre sæd/melke fra en parring til å befrukte 3-4 kull etter hverandre.
Tak for hjælpe
okay, jeg har 2 hunner og 1 han og ja han er over dem konstant jeg har sat den ene hun i sit eget kar, da hun ser ud til at explodere og han var efter netop hende konstant den sidste uges tid.

For sjov (moro?) vil jeg lige fortælle at jeg har en guppy hun som lige har født og er nu tilbage i det fælles kar hvor jeg har en Killi (tror jeg, fik den foræret) og guppien er totalt "forelsket" i den! Gubbien gnider sig op af killien, op over, ned under og langs siden og INGEN andre må komme til! Det er kæmpe sjovt at se.

tak for hjælpen,

jeg prøver at finde oplysningerne på sitet men der er så mange oplysninger og så mange ting at lære at jeg er helt rundt på gulvet.
Tak maretard
Maretard, jeg elsker dit billede med sneglene, æblesnegle?
jeg har købt forskellige og eeeelsker at se på dem.
Og jeg som aldrig har forstået hvorfor folk ville have fisk, men mannen min ønskede sig et akvarie, så det fik han. hmmm men nu er det MIN MIN MIN og jeg ELSKER mine fisk, ønsker mig nu bare e større kar
Takk for fin kommentar av bilde, det er eplesnegler ja=) Det blir fort sånn at man må ha flere og større kar, litersyken kan man kalle det Jeg gikk fra et 20 liters og gradvis opp til 140, og nå synes jeg 140-literen er altfor lite det også. Samt at det har stått plastbaljer på badet med sebrafiskyngel som nå har flyttet til et 60-liters på stua.
har du bilder av hun da velding intrisert
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap