Planer om gullfisk, trenger råd(:

Inaktiv bruker
Jeg har et 60 liters akvarium som er under innkjøring. jeg er nybegynner å ønsker derfor en veldig hardfør fisk, har dessverre liten interesse for levendefødere. å sånn som jeg har forstått det finnes det mange som har hatt gullfisker i bolle i flere år? dette er ren dyreplageri etter min mening, men vil det funke med to gullfisker i 60 literen min? isåfall har jeg ikke planer om flere fisker i akvariet. om ikke det funker, hvilken hardfør fisk kan jeg velge ut? jeg ønsker kun 2 type arter i akvariet, ikke flere typer. helst ikke levendefødere(ikkespør)
Vel, gullfisk blir ganske store, så da er 60 liter for lite :/
Gullfisk info

Av eggleggere, annbefaler jeg Tigerbarber

Se også her:
Topp 100 akvariefisk
Inaktiv bruker
men det er dette jeg synes er rart, gullfisker klarer seg ofte fint i små boller på 2 liter? bør de ikke kunne trives i 60 liter da? :o
gullfisk er da ingen stimfisk?:o:o
jeg håper du er klar over hvor store de blir... godt over en halv meter
du bør ha minimum 100 liter til gullfisk, helst en diger dam.
gutt16
men det er dette jeg synes er rart, gullfisker klarer seg ofte fint i små boller på 2 liter? bør de ikke kunne trives i 60 liter da? :o gullfisk er da ingen stimfisk?:o:o

Tviler sterkt på at en gullfisk eller hvilken som helst annen fisk klarer seg fint i en bolle på 2 liter. Det du må tenke på er at en gullfisk kan bli så stor som nesten 40cm! Derfor vil 60l bli alt for lite for 2 gullfisk. Og jo, gullfisk trives best i grupper anbefaler deg å se etter fisk som vil trives i en 60l i fiskebasen, så kan du evnt spørre her når du finner noen du liker ps: gullfisk er anbefalt en minimums akvariestørrelse på 200l!
dette bildet sier jo sitt... bruk heller basen og finn noen fisk som vil trives bedre i en 60 liter du
Inaktiv bruker
ja men de færreste blir så store da:O jeg ønsker en meget hardfør fisk: /
Plussmedlem