Palettciklidene mine

jeg har fikk et palettciklide par i helga, og har funnet en fin kokkosnøtthule til dem. Hoa blir tykkere og tykkere hver dag føler jeg, og hannen er ivrig å graver inni hula og under rota, mens hunnen står(flyer eller hva man skal kalle det) å ser på hannen mens den jobber. Og avogtil svømmer hun bort og inn i hulene, kommer ut igjen og hannen graver videre. Er dette tegn på at hun skal legge egg?
er vell ikke lenge før da nei, viss hua blir i hula noen dager så har det vell skjedd noe inni der så da er det bare å se om du ser noe smått svømme rundt inni der
nå bytter hannen og hoa på å passe kokkosnøtt hula. Kan det ha kommet noen egg??
ja viss det ikke har skjedd noe så er det ihvertfall ikke lenge før jeg tok en lommelykt jeg og lyste inn i hula for å sjekke men er jo ikke nødvendig egentlig for de kommer ut på luftetur etterhvert med mor og far
Gratulerer med paret ditt! Eggene ligger 2 dager og så kommer yngelen ut etter ca 2 dager igjen. Det er jo så morro å se på de små som vimser rundt en av foreldrene. Ikke bli redd hvis plutselig mor eller far plukker opp yngelen i munnen, det gjør de når de flytter på de. Feks på kvelden når du skrur av lyset, så plukker foreldrene ungene sine opp i munnen og spytter de ut i hula, og der skal de være til neste dag... Utrolig fasinerende å se på, så det må du få med deg!
det skal jeg jammen jeg se, kanskje filme også hvis jeg er heldig...... tusen takk for svar.

(nå har hannen gravet så ivrig i hula at det inne er mer sand der, altså den hula jeg lagde til dem da. hehe, jeg dytter oppi litt sand, men hannen bare børster det ut igjen.)
så morro får deg!


jeg tenkte sette palettene mine i oppdrettskaret men der prøver jeg på sebraciklider for øyeblikket, men palettene blir absolutt neste gjest der!


Hold oss oppdatert
det skal jeg

må bare snike inn et spørsmål om de andre fiskene mine:

metallpansermallene mine har lagt egg, og de første har klekt. men hva skal jeg gjøre med dem?? de er jo så små!

jeg har en ekstra luftpumpe. men skalm jeg bare bytte til en større bolle og skru den på??
Sara Beate
det skal jeg:) må bare snike inn et spørsmål om de andre fiskene mine: metallpansermallene mine har lagt egg, og de første har klekt. men hva skal jeg gjøre med dem?? de er jo så små! jeg har en ekstra luftpumpe. men skalm jeg bare bytte til en større bolle og skru den på??



hvike fisk er det ellers i karret ?
palettciklidene, metallpansermallene, ancistrus og neontetra
ja, og bytte vann hver dag. Snakk med Mona o ho er vel den her inne som har mest peil på Corry


Mvh Per
blondviking
ja, og bytte vann hver dag. Snakk med Mona o ho er vel den her inne som har mest peil på Corry :-) Mvh Per


ok
i dag så jeg noe hvit inne i hula, og lyste med lommelyk, og sannelig var det kommet noen egg
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap