Guppy damer som dør...

110 liter juvel akvarie m 2 ancistruser, ti neontetra, en voksen guppy hann + litt yngel. Ikke noe nitritt og ph stabil..

Jeg hadde 2 guppy damer sammen med hannen min, dette gikk veldig fint i noen måneder men så plutselig døde den ene dama. Den ble tynn og svak og til slutt døde den. Så dro jeg til butikken og kjøpte ei ny dame. Denne guppy damen døde etter noen uker, denne var smellfeit og jeg mistenker at hun fikk komplikasjoner med fødselen da hun hadde vært mye opp og ned i akvariet og "hengt" oppe i vannflaten en del før hun desverre døde. Så satt jeg igjen med den siste dama mi som jeg har hatt lenge men plutselig døde hun også etter noen dager. Er redd det kunne være stress fra hannen..? Så i dag IGJEN døde min lille guppy dame som kanskje var halvoksen, men så gravid ut..Kan di begynne å yngle mens di er så små...?

Noen som vet hva som kan være galt, eller er det rett og slett bare stress? Merkelig at det er bare damene som stryker med liksom. Di andre fiskene mine har det bra, hadde en syk neontetra som døde for et par mnd siden men ellers ikke noe sykdom som jeg vet om.
Kan hende hannen stresser dem ja. to damer pr hanne er minimum.
Tilfeldig bekjentskap
© Pål Arne Nygård
Reklame for plussmedlemskap