Bobleansamling i overflaten

Inaktiv bruker
Har hatt oppi et lite fødenett til en enslig guppyyngel som overlevde lenge nok i karet til at jeg fikk fisket den opp. Etter at fødenettet kom oppi ser jeg at det noen steder danner seg et lite lag med masse luftbobler i overflaten. Det ser ut til å ha med sirkulasjon av vann å gjøre, så jeg har flyttet på fødenettet litt og forsøkt å holde boblene unna på den måten. Er klar over at det kan bli grobunn for uønskede bakterier der hvor fødenettet ligger inntil kanten av akvariet, så har bevisst flyttet litt på det og forsøkt å unngå dette.

Er det noen som kan forklare en nybegynner hvorfor dette skjer, og hva jeg ev. kan gjøre annerledes for å unngå det?
Plussmedlem
Hvis det er rundt nettet disse boblene samler seg, så er det nok bare sirkulasjonsbobler, og kommer av vann som strømmer gjennom de små rutene i yneglnettet ditt. Ingenting å bekymre seg for. I en vannoverflate med bevegelse vil det ikke dannes noen hinne med bakterier, da disse ikke liker sirkulasjon. Blir fødenettet stående på samme stedet over tid vil du kanskje få alger rundt det, men det er jo normalt og sunt.
Inaktiv bruker
Takk!
Det stemmer at det er rundt fødenettet dette oppstår. Logisk forklaring egentlig, burde tenkt på det...
Takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap