Brukt salt før, men ønsker pansermaller.

Inaktiv bruker
Jeg har et 60liters akvarium som jeg brukte ektozon akvariesalt i for 10 dager siden. er dette farlig for metallpansermaller om jeg lar karet stå i en måned?
Jeg vil tro at med mange vannbytter slik at saltet fjernes/vannes ut vil hjelpe på, altså ikke bare la karet stå. Hvis du ikke har fisk der nå, kan du jo ta et 100% bytte og skylle utstyret og filteret. Har du fisk, ville jeg tatt delvannsbytter uten salt til du var sikker på at det var borte. Vet ikke hvordan man skal gjøre det med filter da.
Inaktiv bruker
problemet er at karet er under innkjøring, og derfor har jeg hørt at det er lurt å la karet stå ifred. jeg brukte det bare en gang, men likevel så er jeg usikker på hva jeg skal gjøre.
Har du kun brukt litt salt en gang tror jeg det vil gå bra=) Du bytter jo uansett litt vann dagen før fisk settes inn. Rett meg noen om du har andre erfaringer!
Inaktiv bruker
jeg brukte 1 t-skje salt for 10 dager siden ektozon akvariesalt,
Salt er en dårlig kombinasjon med pansermaller og maller generelt fra SA. Salt blir ikke brutt ned og du må fjerne det gjennom vannbytting.

I ts salt har nok ikke rare innvirking på noe, men gjør deg selv en tjeneste med å ikke tilsette noen kjemikalier som du er helt sikker på skal i akvariet ditt. Da sparer du mye penger, og du risikerer at fiskene og plantene din vokser og trives.
Inaktiv bruker
ja men jeg har fått beskjed om å unngå cannbytter under innkjøringen?
så det er greit at jeg har brukt 1 tskje ektozon akvariesalt? for jeg ønsker å unngå vannbytter under innkjøringa.
Et par vannbytter de siste to dagene før det er tid for å sette inn fisk er bra. Du trenger ikke bytte vann nå, la bare filteret få jobbe i fred.

Det er alltid sunt å friske opp det fire-fem uker gamle innkjørings-vannet rett før fiskene melder sin ankomst
Inaktiv bruker
hva skal jeg gjøre med salten jeg brukte? jeg har merket at du er flink på corydoras? håper du kan svare meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Halvorsen
Reklame for plussmedlemskap