Hvilke fisk i 200l?

Hei! Har et femkantet panorama akvarie på litt over 200l. Jeg lurte på hva slags fisk dere syns jeg bør ha i det. Her er i hvertfall noe jeg vil de skal være:

- Ikke så agressive sånn at de dreper hverandre
- Lette å passe på
- Se fine ut ved inngangspartiet i huset

Tar imot alle tips, og erfaringer. Klarer ikke bestemme meg
Du sier det skal stå i inngangspartiet. Betyr det kjølig trekk på vinterstid? Hvilken temperatur får du til? Hvilke vannverdier har du i springen? Siden du sier det skal være enkelt går jeg ut fra at du ikke har lyst å begynne å modifisere på vannverdier.

Kan ikke annbefale noe uten denne infoen. Målene på karet er også greit å vite.

-Tim
Vi har to innganger, så det er ikke den ved inngangsdøra. Det er normal temperatur stabilisert på sånn 25-26C. Vannverdiene er for nå tilpasset malawi, 8ph. De kan reguleres evt. Vannverdiene i springen er ikke den beste, men er det for surt har jeg ph/kh+.

Lurte bare på hva som hadde tatt seg ut best Er lei av malawiene mine som har drept hverandre. Noen tips nå? :o)
Ja Malawi kan bli agressive i så lite som 200 liter........

Selv er jeg glad i Kongotetra. Synes de er flotte. Regnbuefisk er også fine. Finnes flere varianter av disse. Gulltannkarpe er en kjempefin overflatefisk, men litt usikker på agresiviteten dens.

Det finnes jo haugevis med Tetraarter så du finner sikkert noe som passer.

Corydoras er jo også en klassiker.

-Tim
ikke ha sebraciklider vaffal, hehe (overtok nettopp et kar og de er veldig territorielle)

jeg synes regnbuefisk er veldig flotte
Legger ved et halvhjertet bilde

Har fra før hvit sand som er i 2-3mm kuler. Passer dette til alle mulige tetraer/ciklider osv? Og jeg vil gjerne fortsette med kalksteinene og lavasteinene jeg har. De er ganske store.
Tim
Ja Malawi kan bli agressive i så lite som 200 liter........ Selv er jeg glad i Kongotetra. Synes de er flotte. Regnbuefisk er også fine. Finnes flere varianter av disse. Gulltannkarpe er en kjempefin overflatefisk, men litt usikker på agresiviteten dens. Det finnes jo haugevis med Tetraarter så du finner sikkert noe som passer. Corydoras er jo også en klassiker. -Tim

Fine forslag, men blir dise fiskene litt store?
Ønsker noen som ikke er helt knøtte, men ikke for store heller.
Svømmer disse mye rundt i overflaten, midtsjikt?
Det syns jeg hadde vært fine fisker.
Sjekk fiskebasen, der finner du beskrivelse av de ulike artene.

De jeg foreslo blir i området 8-10 cm tror jeg, uten å være helt sikker.

-Tim
Tim
Sjekk fiskebasen, der finner du beskrivelse av de ulike artene. De jeg foreslo blir i området 8-10 cm tror jeg, uten å være helt sikker. -Tim

Ok, takk for hjelpen! Håper det kan bli litt fredligere med mitt nye prosjekt Passer nesten alle typer ciklider og tetra sammen?
her er det en regnbuefisk som ikke blir så stor ihvertfall, syns ikke den er så ille å se på heller

Melanotaenia praecox
tja...
Selv kunne jeg tenkt meg det akvariet med Gullbarber og lyse Sverddragere....
Og ancistrus sd gående i bunn, kansje også L-133...
Du har vel kansje topp også, så da kan du jo putte i en liten haug sebrasegler i tillegg...

Ikke svart men mørk grus, og noe kratt lignende busker på baksia, og noen pene løkplanter på ene sia, sånn at front og andre siden blir åpen svømmeplass...
hei,
regnbuefiskene er veldig dekorative! de liver opp karet masse med å svømme rundt, litt i stim og over hele karet. moro å se dem tøffe seg for hverandre.
Ser ut som om regnbuefisk er veldig populært her De forskjellige typer regnbuefisk passer vel alle sammen? Hvilke andre fisk passer med de?
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap