Spørsmål om kuhliål.

Inaktiv bruker
Jeg har et 60 liters akvarium som jeg ønsker noen kuhliåler i. jeg har da noen spørsmål;

Hvor mange kuhliåler bør jeg ha med ca 10 sebrafisker?

Hvordan innredes akvariet?

Hvordan skal jeg mate de? hva skal jeg mate de med?

er kuhliålene hardføre?

Hvor ofte skal de mates?

hvor mye "pleier" prisen å ligge på sånn cirka?
gutt16
Jeg har et 60 liters akvarium som jeg ønsker noen kuhliåler i. jeg har da noen spørsmål; Hvor mange kuhliåler bør jeg ha med ca 10 sebrafisker? Hvordan innredes akvariet? Hvordan skal jeg mate de? hva skal jeg mate de med? er kuhliålene hardføre? Hvor ofte skal de mates? hvor mye "pleier" prisen å ligge på sånn cirka?

Hei!

Når det gjelder innredningen så vil jeg anbefale sand! Kuhliene siler sanden igjennom gjellene når de leter etter mat. De liker også masse gjemmesteder. I det karet jeg har kuhli i, så har jeg laget en hule av røtter. Denne liker de veldig godt og har den som sitt "hjem". Hadde grus før, men når jeg byttet til grov biltema sand, så ble de mye mere aktive og fremme i karet Kuhlien liker seg best i en gruppe, akkurat hvor mange du kan ha tør jeg ikke si.

Jeg mater mine med tabletter for kjøttende fisk, mye å velg i her! Kan være lurt å lure en tablett inn i hulen, så de får ha den i fred

Inaktiv bruker
jeg skal kjøpe 3 stykker, hvor ofte og mange tabletter skal 3 stykker ha? og hva ligger prisen på sånn cirka? og kan de leve lenge?
I mitt 63 literskar har jeg nå 7 stk uten problem, men de er "bare" 5-6 cm. de blir jo litt større med tiden.

De går sammen med palettciklider. Disse er noe terriotoriale (ciklidene altså), men lar ålene være i fred. Ser ikke ut som de ser på de som fisk/konkurrenter. De kan tilogme være inni hulen til ciklidene (om de lurer seg inn bakveien), uten at ciklidene blir helt hysteriske.
Inaktiv bruker
Jeg har betalt rundt 40-50 kr for en.
Ja, glemte å nevne pris jeg
I Lofoten koster de 39,- pr stk
Inaktiv bruker
er de lettstelte og lever lenge? er usikker på om jeg skal kjøpe corydoras eller kuhliål nå som jeg er nybegynner :/ tips? har planer om en gruppe sebrafisker også.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap