Mat som har gått ut på dato.

jeg kjøpte faktisk en fiskemat på ultra i sandvika. denne maten hadde gått ut meg 1 år da jeg kjøpte.

jeg hadde ikke noe kvitering . men jeg ringte og fikk et gavekort.
men jeg lurer på om jeg kan gi dette til fiskene mine.
Plussmedlem
Personlig ville jeg ikke tatt sjansen på det. Vent heller med å gi de mat til du har fått tak i ferskere fór.
Flakfór, som jeg regner med det er siden det er kjøpt på matvarebutikk, er en cocktail av næringsstoffer og bør etter min mening ikke være gamlere enn 6 måneder når man gir det til fisk. Selv den minste fukt kan sette i gang en rask forråtnelse i boksen.
Philip Lauritzen
jeg kjøpte faktisk en fiskemat på ultra i sandvika. denne maten hadde gått ut meg 1 år da jeg kjøpte. jeg hadde ikke noe kvitering . men jeg ringte og fikk et gavekort. men jeg lurer på om jeg kan gi dette til fiskene mine.

Jeg syns det var en god ide å gi gavekortet til fiskene dine, så kan de bestemme selv .
Når det gjelder maten, så burde det nok fungere greit om den er godt forseglet. Ikke sikkert holdbarheten er veldig god etter åpning men... Lukt, farge og utseende bør man kunne bedømme, på lik linje med din egen mat. Det er i alle fall holdningen jeg har til mat til meg selv, forhåpentligvis også godt nok for fisken...
problemet er vell at maten mister sin næringsværdi over tid tror jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap