Er det en billig mulighet for og få en høyere ph i vannet?

jeg har 2 gullfisken og 3 ottoer i en 60l. men jeg ønsker meg snegler som openbart trenger høyere ph verdi for og bygge en godt skall. jag har for tiden ph 6 i akvariet. dette er ikke veeeeeeeeeeeeldigt laft men det kunne jo ha vært høyere. er det noen mulighet for og få høyere unen og måtte kjøpe svindyre pulvere som ph+ 2 ganger i månten. er det noen som vet hva det koster?


En 50g pose med natron koster vel 8kr på butikken.
Hvordan bruker man natron til dette? og hvor sikkert er det?
Natron er et natriumbikarbonat på lik linje med diverse Ph+ preparater man får kjøpt i dyrebutikk. Har brukt dette i mine malawikar de siste to åra etter tips her på forumet.

Det billigste er å kjøpe [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=113&produktid=145&Navn=02. Nitrat&HKatID=32]Natriumbikarbonat NaHCO3[/URL] hos en webbutikk.

Blir omtrent halve prisen som å kjøpe Natron i butikk.
Ouh, flott! aldri tenkt over at det kan brukes.. hvor mye bruker du ?
Philip Lauritzen
jeg har 2 gullfisken og 3 ottoer i en 60l. men jeg ønsker meg snegler som openbart trenger høyere ph verdi for og bygge en godt skall.


Det er vel strengt tatt ikke høyere pH du trenger for at snegler skal bygge et godt skall.... Da trenger du høyere GH. Billig måte å øken den på er å bruke gips, f.eks. Alabastergips fra hobbybutikk.

Skal du øke pH, gjør du det billig med å kjøpe større kvanta Natriumbicarbonat på f.eks Webzoo
He, he...der var Geir raskere enn meg....
Tilfeldig bekjentskap
© Simonsen & Engdal
Reklame for plussmedlemskap