Jeg er nybegynner

Jeg har nettopp kjøpt meg akvarium og lurer på om dere som kan litt om fisk kan gi meg noen råd? hvis dere kan hadde det vært fint om dere kunne skrive til meg:-P



Sandra
Hei, velkommen til en flott hobby!

Kan du si litt om akvariet du har kjøpt; hvor mange liter det er på, hva slags fisk du liker, og om du skal ha grus eller sand f.eks.?
Da blir det lettere for folk å gi råd.
Hvordan fisk
Akvariumet er på ca 14 liter det er ikke så stort men jeg kjøpte ett lite i begynnelsen. Det kommer sikkert til å bli større etterhvert:P.. kjøpte det i dag så har nettopp blitt interisert i fisk.. Jeg har fylt akvariumet med en type sand. I akvariumet er det også to planter og en liten type stubbe. Har ikke fått noe fisk enda. Så spørsmålet er om hvordan type fisk som er grei i begynnelsen. Har tenkt litt på guppy hvis du har noen råd så kunne jeg tenke meg å få dem:-P


Sandra
Tusen takk for et godt råd:-P



Sandra
14 liter er desverre litt for lite for fisker. Kanskje du skulle sett litt på reker og snegler?=) Guppyer bør ha 40 liter, og etter hvert som de formerer seg trenger de mer.

Lykke til med en fin hobby!
Hei

Det jeg har er et ferskvannsakvarium.. finns det reker til det?
Kirsebærreke
Ja, det gjør det! F.eks. kirsebærreker, se på denne linken: http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1167
De trenger riktignok 15 liter i minimun (og 20 cm langt), men 14 liter er jo ikke så langt unna
Mange som selger disse rekene her på akvaforum også forresten.
Ellers kan du se selv under fanen "kunnskap" og underkategori "Snegle- og skalldyrbasen". Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Elin Randahl Vullum
Reklame for plussmedlemskap