Nyoppstartet rekekar

Heisann! Kjøpte et 20l akvarium av en kamerat som hadde brukt det som yngelkar. Er renset og klar til bruk. Har installert svampfilteret som er oppe å kjører 24/7. Har gitt det en "kickstart" med bakteriekultur fra mitt andre selskapsakvarium på 54 liter, vha oppvridning av filteret. Lyset står på 12 timer og 12 timer av. Har dog ikke varmekolbe, da jeg har lest mye om at kirsebærrekene er nokså hardføre med tanke på temperaturer. (Medfører dette riktighet?)

Mitt spørsmål lyder som følger: Kan jeg gå til innkjøp av kirsebærreker nå til helgen når jeg installerte akvariet forrige søndag? Det har som sagt fått mye av mitt andre akvariums bakterier, men vil for sikkerhets skyld forhøre meg med dere her inne! : )

Mvh.
E.J
Lyset varmer opp mer enn nok men litt av problemet er at man kan få temperatursvinginger med tanke på tiden lyset er av?
Hei, jeg bruker en varme matte som er beregnet på terrarie... di er billigere en varmekolbe, å holder en konstant tempratur på 24 grader hos meg... jeg har et 19,5 L nano kar med kirsebærreker... =) di trivest veldig bra ser d ut som... jeg fikk et brukt filter med dyrebutikken som jeg bruker til oppstart av malawi kar... som jeg klipte av en liten bit å la oppi filteret til nanokarret... alle verdiene ser veldig bra ut gikk ikke like bra med malawikarret, men det er en annen historie



Mvh Tony.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap