Nyoppstartet rekekar

Heisann! Kjøpte et 20l akvarium av en kamerat som hadde brukt det som yngelkar. Er renset og klar til bruk. Har installert svampfilteret som er oppe å kjører 24/7. Har gitt det en "kickstart" med bakteriekultur fra mitt andre selskapsakvarium på 54 liter, vha oppvridning av filteret. Lyset står på 12 timer og 12 timer av. Har dog ikke varmekolbe, da jeg har lest mye om at kirsebærrekene er nokså hardføre med tanke på temperaturer. (Medfører dette riktighet?)

Mitt spørsmål lyder som følger: Kan jeg gå til innkjøp av kirsebærreker nå til helgen når jeg installerte akvariet forrige søndag? Det har som sagt fått mye av mitt andre akvariums bakterier, men vil for sikkerhets skyld forhøre meg med dere her inne! : )

Mvh.
E.J
Plussmedlem
Som jeg oppfatter rekene er de mye mindre kresne på vannkvaliteten enn fisker er og tåler sikkert også bedre å skulle bo i et lite innkjørt kar. Men vil anbefale at du skifter vann et par ganger i uken i ukene fremover likvel, bare for å være sikker på at rekene ikke lider. Shrimp rules!!
Takk for svar! : )
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap