Lurer fælt på noe, noen som kan svare?

Jeg er nybegynner som akvarist. men følte sterkt at dette var noe for meg så da gikk jeg like greit til innkjøp av et juwel rio 180L. er stor fornøyd så langt. har fått en del fisk i det da jeg kjøpte det med fisk i. jeg har da følgene fisk i:
12 neontetra
4 siamesiske alge spisere
2 fembåndsbarber og en tiger barber
(skal kjøpe flere så stimen blir større. disse fiska er jo velig like så lurte på om de kan gå i samme stim eller må en ha en stim til vær type?)

2 han guppyer
1 black molly og 1 ballong molly
2 suge maller (de mest vanlige)
1 platy. stakkaren er foreløpig alene men skal snart få kjøpt en stim til den
1 dverg gurami.

så er det fem andre som jeg ikke helt vet hva er enda men to av de minste er i tetra familien regner jeg med, de er sølvfarget med rødt rundt øynene.
så er det to andre som er veldig mye skinn i middels store aner ikke hva det kan være og så en an middels stor med svart rugg finne og rødt i kantene på sine andre finner. legger ved noen bilder så kan dere se og kanskje gi meg svar på hva slags fisk dette er?

men så til spørsmålet mitt, er det noen ciklider jeg kan ha oppe i dette karet med mine overnevnte fisk?? eller har dere kanskje noen andre fisk og annbefale? er ute etter noen som er litt str. på og helst med farger
På bildet nr.2 er det Rødmunnstetra.
Bilde nummer 2 er av falsk rødmunntetra. http://akvaforum.no/profile.cfm?id=9111

Dette er en stimfisk, og burde ha flere enn to, i hvertfall 7 eller 8 stykker.

Bare søk på tetra http://akvaforum.no/resultat.cfm?criteria=tetra&x=0&y=0 og let litt så finner du de andre.
Mvh Bernard
Av ciklider så kan du jo prøve Palletciklide eller Rød kurvciklide.
Eller kakadueciklider Det står at disse kan være litt teritoriale under lek, men det er egentlig en veldig fin og rolig fisk...
Jeg synes alle disse tetraene ser ut til å ha problemer med finnene. Et sykdomstegn etter min mening. Ellers har barbene vært bortpå og hakket på de andres finner, og så gror det nå.

Barber, og da spesielt tigerbarber, holder man ikke sammen med hva som helst av fisk. Tigerbarber kan være fæle finnenappere. Jeg ville kuttet ut alt av barber først som sist, ellers vil det begrense fiskevalget ditt mht andre fisk i samme kar bestandig.

Dette er en kongotetra, og det ser ut som det er noe galt med finnene dens.
Det er en stimfisk og de har det ikke godt alene. Denne er veldig blek og ser utilpass ut. Se på Kongotetraene i fiskebasen, så ser du hvordan fargene deres virkelig skal være.
[External Image]

Om dette er rødmunntetra eller falsk rødmunntetra vet jeg ikke, men her ser man tydelig at noen har tatt en jafs av ryggfinnen på fisken forrest.
[External Image]


Denne ser ut som Falsk rosentetra, men noen har bitt den i finnene. Halefinnen ser ut som det er noe galt med den, den er for "butt" så det er mulig den har en infeksjon. Ryggfinnen har noen spist på. Jeg mistenker sterkt barbene.
[External Image]

Link til Kongotetra i fiskebasen
bernie
Bilde nummer 2 er av falsk rødmunntetra. http://akvaforum.no/profile.cfm?id=9111 Dette er en stimfisk, og burde ha flere enn to, i hvertfall 7 eller 8 stykker. Bare søk på tetra http://akvaforum.no/resultat.cfm?criteria=tetra&x=0&y=0 og let litt så finner du de andre. Mvh Bernard


Hvordan kan du være så sikker på at det en er falsk rødmunntetra, og ikke en rødmunntetra?

Jeg synes det ser ut som stressede rødmunntetraer. Da blir gjerne det røde området på hodet lysere, samt at stripene på halen kan blekes.
Takk :)
tusen takk for gode svar. regner med de fiska som ble nevnt som hadde blitt nappet på har fått en del medfart under flytting av akvariet jeg kjøpte som de var i. jeg er enig med at de virket stresset. hadde flere av de "rødmunn tetra" som var døde da jeg fikk akvariet... sikkert død av stresset ved og bli frakta. de andre tetraene ser litt lei seg ut, men ikke lett og vite hva en skulle gjøre med de når en ikke viste hva de var, men vet jo det takket være godt svar tusen takk igjen, og håper jeg kan finne disse fiska i dyrebutikk slik at stimen kan bli fullverdig.
ang. barbene så nappet tigeren mye på de andre i 54l. men etter de ble tatt over i 180l. har de ikke nappet noe så lenge jeg har sett på de. å jeg kan fort bli sittende og se i en times tid på fiska
leste også at disse ikke nappet så fælt om en hadde større stim av disse?? de fembånds barbene har aldrig nappet på noen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap