Blek metallpansermalle - er den syk?

Inaktiv bruker
Idag var jeg på dyrebutikken og kjøpte 5 stk corydoras aeneus.
Jeg la fort merke til at en av dem var ganske bleikere enn de andre! kan det være sykdom? den spiser og har det bra hvertfall.
å lenge den spiser og ellers oppfører seg normalt vil eg tru den er frisk. eg har også nokon som er bleke, men dei er i storform alikevel
Inaktiv bruker
hehe, de ser ut som de trives jeg har hatt de i ca 2 timer, der jeg kjøpte de hadde de vanlig grov skarp grus. heldigvis er bartene i behold, og de trives i den finkorna sanden. det er skikkelig søtt når de stapper hodet langt ned i sanden , er første gang jeg har sett det
Våre coryer var også litt blek om nebbet da vi fikk dem. Det tok alt fra noen timer til ett helt døgn før alle hadde den 'rette' fargen. Regner med det var litt stress og nye omgivelser som gjorde det.
Ellers er jo noen litt lysere i fargen enn andre sånn generelt også.

Artig å se på at de stikker hodet i sanda ja, er som en plog.. ler
Inaktiv bruker
men jeg har enda et spørsmål; jeg bruker sera viformo tabletter til mine corydoras. og jeg merker da ofte at de spiser maten en stund, så trekker de seg tilbake, så kommer de tilbake for å spise. hva skyldes dette? også har jeg merka at coryene mine iblandt tar nærkontakt'? av og til ser jeg at de svømmer sammen , den ene svømmer liksom rundt den andre, og stikker snuten inn mot den andre. kan det være lek ? karet er jo nettopp blitt bebodd.
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap