Skal på "ferie" noen dager...

Overlever fiskene uten mat noen dager? Finner de andre ting å spise på i akvariumet, eller må de ha sine daglige inntak? For jeg blir borte noen dager ganske snart og aner ikke hva jeg skal gjøre med det... Skal sant sies at jeg har hatt akvariumet litt over snaue to måneder nå
Er ikke sikkert de merker at du er borte. Fiskene klarer seg godt noen dager uten mat.

Det eneste du antagelig kommer til og merke etter du kommer hjem, er nok at karet er renere en når du reiste. Fiskene bør ha minst 1-2 foringsfri dager i uken til vanlig, uansett. Så at du blir vekke opp mot en uke og forer litt (ikke ekstra) når du reiser, så er det helt uproblebatisk.

I et velbalansert akvarium går det bra å være borte et par ukes tid, noen sier at det går bra opptil 3 uker. Jeg har vært borte i en uke, og fiskene var ikke utsultet da jeg kom hjem.
Det kan være lurere å gjøre det på denne måten enn å la noen helt ferske ta seg av foringa om man er borte i en ukes tid, for de har ofte en tendens til å gi aalt for mye. Det kan igjen føre til forgiftning. Vil man likevel at noen skal passe fiskene, kan man legge fram dagsporsjoner i små poser eller liknende til passerne.
Plussmedlem
Hei, hr. Kvam.

Jeg ser at mange av mine uhyre kunnskapsrike AF-venner allerede har gitt deg svar på spørsmålet ditt, men jeg har et jeg vil stille deg:

Hva mener du med "ferie" i anførselstegn? Har du skumle planer som du prøver å skjule ved å påberope deg en liksom-ferie? Skal du begå Nokasranet på nytt, kanskje? Eller stjele Munchs Madonna?
Mistenkelig...
Viktor
Hei, hr. Kvam. Jeg ser at mange av mine uhyre kunnskapsrike AF-venner allerede har gitt deg svar på spørsmålet ditt, men jeg har et jeg vil stille deg: Hva mener du med "ferie" i anførselstegn? Har du skumle planer som du prøver å skjule ved å påberope deg en liksom-ferie? Skal du begå Nokasranet på nytt, kanskje? Eller stjele Munchs Madonna? ;) Mistenkelig...

Ja, mange kunnskapsrike individer her! Kanskje litt sent å respondere på innlegget ditt nå, men du skal alikevel få svar på spørsmålet ditt. Jeg mente "ferie" som i at jeg ikke skal reise til noen eksotiske steder, men heller at jeg skulle på besøk til en god kompis av meg i noen dager. Jeg håper det tilfredstilla nyskjerrigheten din, Hr Viktor.
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap