- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Skal på "ferie" noen dager...
Skal på "ferie" noen dager...
Postet 18.10.09 kl 02:21
Postet 18.10.09 kl 02:27
Postet 18.10.09 kl 03:29
I et velbalansert akvarium går det bra å være borte et par ukes tid, noen sier at det går bra opptil 3 uker. Jeg har vært borte i en uke, og fiskene var ikke utsultet da jeg kom hjem.
Det kan være lurere å gjøre det på denne måten enn å la noen helt ferske ta seg av foringa om man er borte i en ukes tid, for de har ofte en tendens til å gi aalt for mye. Det kan igjen føre til forgiftning. Vil man likevel at noen skal passe fiskene, kan man legge fram dagsporsjoner i små poser eller liknende til passerne.
Det kan være lurere å gjøre det på denne måten enn å la noen helt ferske ta seg av foringa om man er borte i en ukes tid, for de har ofte en tendens til å gi aalt for mye. Det kan igjen føre til forgiftning. Vil man likevel at noen skal passe fiskene, kan man legge fram dagsporsjoner i små poser eller liknende til passerne.
Postet 18.10.09 kl 05:09
Hei, hr. Kvam.
Jeg ser at mange av mine uhyre kunnskapsrike AF-venner allerede har gitt deg svar på spørsmålet ditt, men jeg har et jeg vil stille deg:
Hva mener du med "ferie" i anførselstegn? Har du skumle planer som du prøver å skjule ved å påberope deg en liksom-ferie? Skal du begå Nokasranet på nytt, kanskje? Eller stjele Munchs Madonna?
Mistenkelig...
Jeg ser at mange av mine uhyre kunnskapsrike AF-venner allerede har gitt deg svar på spørsmålet ditt, men jeg har et jeg vil stille deg:
Hva mener du med "ferie" i anførselstegn? Har du skumle planer som du prøver å skjule ved å påberope deg en liksom-ferie? Skal du begå Nokasranet på nytt, kanskje? Eller stjele Munchs Madonna?
Mistenkelig...
Postet 18.10.09 kl 12:51
Endret: 18.10.09 kl 12:51
ViktorHei, hr. Kvam. Jeg ser at mange av mine uhyre kunnskapsrike AF-venner allerede har gitt deg svar på spørsmålet ditt, men jeg har et jeg vil stille deg: Hva mener du med "ferie" i anførselstegn? Har du skumle planer som du prøver å skjule ved å påberope deg en liksom-ferie? Skal du begå Nokasranet på nytt, kanskje? Eller stjele Munchs Madonna? ;) Mistenkelig...
Ja, mange kunnskapsrike individer her! Kanskje litt sent å respondere på innlegget ditt nå, men du skal alikevel få svar på spørsmålet ditt. Jeg mente "ferie" som i at jeg ikke skal reise til noen eksotiske steder, men heller at jeg skulle på besøk til en god kompis av meg i noen dager. Jeg håper det tilfredstilla nyskjerrigheten din, Hr Viktor.
Postet 09.12.09 kl 19:30