Hvor kjøpe og hva?

jeg lurer på hva som er aller mest nødvendig og tillføre akvarievannet av disse flaskende med flytendesinnhold i. jeg fikk med noe da jeg kjøpte mitt første akvarie, men disse var fryktelig dyre, så jeg lurer på hva som en absolutt må tillføre akvarievannet, eller spring vannet når en bytter vann. og eventuelt noen gode nettsider som selger disse til en grei penge??

Du må jo opplyse litt mer da....
"Flytende greier"?

Hva slags fisk har du?
Hva slags vannverdier har du i krana?
Hva heter disse produktene du snakker om, helt konkret??? Merkenavn og produktnavn, takk.

Først når du forteller hva du har, vet jo folk hva du snakker om. Vi kan ikke si noe som helst utifra "flytende greier på flaske", og om akkurat DU trenger det siden du heller ikke oppgir hva slags vann du har i utgangspunktet.
Inaktiv bruker
Jeg bruker null niks ikke noe, men har ikke fisk som er super kresne med vannverdiene heller.
Tok en vannprøve av kranvannet, og fant ut at ph'en var fin, lit lav kh, men siden ph'en var fin lot jeg det bare være, har ikke noe som krever at vannet skal inneholde mye kalk f.eks.

men om du har fisk som krever spesifike vannverdier så må du nok tilsette diverse ting.

Foresten etter jeg flyttet har jeg begynt å ha i noe vannforbedrings greie, dette fordi jeg mistenker vannet her for å inneholde litt mye klor, men fiskene har fint overlevd om jeg har glemt det også.

Edot:Pokker, var litt treg her hehe
jeg husker ikke helt hva de hette sto tysk på de, var en med rød kork og en med blå og de var tetra produkter men den ene var for å gjøre vanlig kranvann om til akvarie vann, og en for å ta grums o.l å gjøre vannet klart, dene sto det at en måtte ha dette i en gang i uka, husker ikke hvilken. så ut i fra det som sto på disse og dyrebutikken virket jo dette livs viktig og ha i... ikke vet jeg så tenke jeg måtte spørre....
http://www.onlinezoo.no/product.asp?product=4244

http://www.onlinezoo.no/product.asp?product=4242

er ganske sikker på at det var disse to. så det var sera produkter
Den første er vel noe i samme gate som aquasafe. Det er det sjelden bruk for i Norge, så godt vann som vi har. Har du av en eller annen grunn bruk for dette pga kranvannkvalitet, ville jeg heller kjøpt aquasafe. Sera har en tendens til at "dette skal brukes sammen med det og det", tror det er for å selge bedre. Jevnt over synes jeg også Tetra er av bedre kvalitet. Enda bedre er JBL, som også har noe liknende.

Det siste er bare tull og tøys. Slikt fjernes ved vannbytter. Jo mindre kjemikalier, jo bedre!=)
Maretard
Den første er vel noe i samme gate som aquasafe. Det er det sjelden bruk for i Norge, så godt vann som vi har. Har du av en eller annen grunn bruk for dette pga kranvannkvalitet, ville jeg heller kjøpt aquasafe. Sera har en tendens til at "dette skal brukes sammen med det og det", tror det er for å selge bedre. Jevnt over synes jeg også Tetra er av bedre kvalitet. Enda bedre er JBL, som også har noe liknende. Det siste er bare tull og tøys. Slikt fjernes ved vannbytter. Jo mindre kjemikalier, jo bedre!=)


tusen takk
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Bjørkvist
Reklame for plussmedlemskap