Ang syk fisk

Hvordan tar dere liv av fisken som du ser er syk eller skadet??

Vet man IKKE skal kaste de i do , det er forkastelig spør du meg..
du koker opp vann, og slipper fisken nedi, eller heller det kokende vannet over fisken


Hvis du har skikkelig varmt vann i kranen, kan du ta den i hoven og skylle den med gloheit vann. begynn da med hodet. Alternativt bruke vannkoker. Med større fisk, kan man skjere hodet av den.


oi det var kjapt svar

Takk takk
Fisk-i-kokende-vann-metoden bør ikke utføres på fisk større enn Guppy. På større fisk klipper eller kutter man av hodet med saks eller kniv.
Hakke
Hvis du har skikkelig varmt vann i kranen, kan du ta den i hoven og skylle den med gloheit vann. begynn da med hodet. Alternativt bruke vannkoker. Med større fisk, kan man skjere hodet av den.


huff da. hørtes litt dramatisk ut og skjære hodet av den stakar. håpe jeg slipper det noen gang.
Vipsen
Fisk-i-kokende-vann-metoden bør ikke utføres på fisk større enn Guppy. På større fisk klipper eller kutter man av hodet med saks eller kniv.



Høres kanskje ekkelt ut, men er det humant for fisken om den blir klemt over hodet???

Hørte at det var en metode og gjøre det på....


Er ikke tillhenger av å kakke dem i hodet, eller klemme dem i stykker. For det er ikke sikkert de dør av det . Ved kokemetoden, må ikke fisken vere større enn at den er gjennom kokt iløpet av 0.1 sekund. Hvis ikke er hodekapping det beste alternativet.


Plussmedlem
Dette kan sikkert diskuteres, men personlig går jeg for hypotermi-metoden. Putter fisken i en plastpose med litt vann og legger den i fryseren. Dermed kjøles den ned til den er så kald at livsfunksjonene opphører. Skolding til døde syns jeg høres litt brutalt ut, men meninger er nok delte.
Etterpå går fisken i søpla.

Vil også minne folk på at hodekapping var en populær avrettingsmetode på mennesker, kanskje best forbundet med giljotinen. Rapportene om at hodene kikket på folk og reagerte på stimuli lenge etter at det var separert fra kroppen er mange.
Vil ikke fisken pines til døde, ved å fryse den ned?
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Lien
Reklame for plussmedlemskap