Kampfisk yngel

Kampfisken min har ynglet:
Etter egglegging tok jeg ut hofisken. Når egga klektes tok jeg ut Hanfisken ca 48 timer etter eggleginga. Nå etter 50 timer svømmer det masse yngel rundt i bollen. Og nå er det store spørsmålet er hva skal jeg gjøre nå?? Har ikke peiling HJELP !!!
la de være der bytt litt vann om gangen men vær forsiktig sådu ikke får med yngel når du tar ut vann å for de gjerne en gang om dagen med ny klekka artemia elle sånt pulver du kan kjøpe i butikken
Kampfisker er virkelig ikke en fisk å drive oppdrett på dersom du ikke har peiling, den er veldig krevende. Foreslår at du gjør noe seriøs googling om emnet.
Kampfisk
Tusen takk for kjapt svar

Mvh Kari
Inaktiv bruker
Du vill beholde dem antar jeg, da ville jeg ha funnet ut om det har plumme sekk, med andre ord om du slipper å mate dem elller ikke.
Pass på yngelet hver dag, vokt over dem i mange timer.
Pass og på at yngelet ikke går inn i pumpa, du kan t.d tre en sokk over pumpe viss det går ann.

Det jeg vill si er at det er kult og tøft å prøve seg på noe man ikke har peiling om, du er kul som tør dette.

Men jeg ambefaler deg å ta en god search på hva du holder på med.
Du kan jo søke her på akvaforum, i fikse basen og lese om oppdrett.

Kampfisk
Tusen takk for svar.
Det er spennede dette her,

Mvh Kari
de har plumme sekk bare de to første døgnene så må de mates
For til ny klekket kampfisk yngel: infusorie
Mat til ny klekket kampfisk yngel.
Oppskrift: Ta ein bit bananskall og steik den i ovnen i til den blir svart. Ta så ein bit på 1x1 cm og leg den så i ei flaske på 1,5 l med vann oppi . Etter eit par dager vil det bli ei slaks grå tåke i vannet, dette er infusorie . For med og bruke ei ml sprøyte eller liknende og srøyt ned til ynglene
Etter eit par dager vill nokm ynglene vere store nok til og spise artemia eller micro orm
Kampfisk
Tusen takk til alle som har svart meg idag.
Setter veldig pris på det.

Mvh Kari

Her er en artikkel om oppdrett:
link
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap