Bytte vann

Heisann
Har et akvarium som jeg startet opp for ca 2 uker siden som er på 110 liter. Veit at jeg skulle hatt ventet ei god stund med å ha oppi no fisk, men blei litt krise da jeg ikke hadde rukket å skaffe ynglekar før jeg fikk guppyyngel i det andre karet mitt. Jeg har hatt i litt "filterguffe" fra mitt andre akvarium for å få det fortere i gang.

Jeg har nå fått et lite utslag på nitritt. Ikke ordentlig oransje, men nok til at jeg syns jeg bør bytte litt vann. Hva er beste måten å bytte vann på? Skal jeg bytte 40% av gangen et par ganger om dagen? Skal jeg bytte med kaldt vann? Eller er det beste å bytte 10 liter av gangen med kaldt vann, og vente til vannet holder ønsket temperatur før jeg bytter 10 nye liter?
Nitritt
bytt 30% daglig til det gir seg,samme vanntempratur som du har i karet.ha gjerne i 1ss salt pr 50l vann,det hjelper fiskene.for lite eller ingenting.
Plussmedlem
Anders Bjørkvist
bytt 30% daglig til det gir seg,samme vanntempratur som du har i karet.ha gjerne i 1ss salt pr 50l vann,det hjelper fiskene.for lite eller ingenting.


Hva hjelper saltet mot, mener du?
Han har for høye nitrittverdier, ikke sykdom. Dermed er salt ubrukelig.
Men ellers er det fine råd du kommer med.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap