Hvilken fisk skal jeg ha i 420l?

Hei, er ganske fersk når det gjelder akvarium, men har et på 60 liter med en del "småfisk" i, som går ganske greit på grunn av info jeg har funnet på forumet her, men nå har jeg kjøpt meg et kar på 420 liter som tittelen sier, og i dette vil jeg ha litt "større" fisk i. Er villig til å legge innsats og ti på dette, og lurer på hva jeg burde hatt oppi av fisk og planter, hvilket underlag jeg bør ha, har mest lyst på lys sand. Trenger også info om hardhet på vannet, og om øking, minsking av gh. Er egentlig åpen for alle mulige tips og råd.

På forhånd takk
Tor Magnus
Se igjennom litt profiler, og whatnot. bare for å se rett og slett.. Bruk lang tid på det.. Se på all mulige slaks akvarier her på akvaforum, og finn de fiskene du liker best.
Jeg personlig ville veldig gjerne hatt Malawi i dette karet..
Oscar er også en veldig kul fisk, men blir kanskje litt for lite - usikker..
Du kan jo også se på Diskus.. Piraya kanskje?

Med 400 liter vann har du mye å velge imellom
Malawi eller diskus
Hei jeg har selv hat malavi fisk de er veldig fine og viltre så her for du passe liv i leieren du kan jo se på profilen min med hjemmelaget bakrund. Ellers så er jeg tilhenger av søramerikansk biotop med Diskus og store scalarer og masse corydoras. Planter har jeg ikke så peiling på
Masse cory, gjerne forskellige coryer. Minst 10 av hver art!
Ikke tvill hva jeg hadde puttet i 420 l, en stim med diskuser, stim med l maller og en stim av en eller annen tetra, f.eks kardinaltetra på 50-100 stk.
Ingen over og ingen ved siden av, diskus er kongen i ferskvann, men den krever jo litt mere enn andre akvariefisk, spesielt diskuser i vekst.
Takk for gode svar er så mye jeg har lyst å putte oppi, klarer ikke å bestemme meg.
Les tråden her, før du bestemmer deg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap