Blodutredelse

Jeg har en guppy som er veldig rød under buken, ser nesten ut som blodutredelse innvendig. Er det noen som vet hva det kan være?
Det aller første som slår meg er cammalanus. Her er en tråd om noe tilsvarende.
Har de hatt det lenge? Stikker det noe ut av gattåpningen?

OBS! Jeg sier ikke at dette ER problemet. Men det var det første som slo meg utifra beskrivelsen din.
Jovial
Det aller første som slår meg er cammalanus. [URLBLOCK1]om noe tilsvarende. Har de hatt det lenge? Stikker det noe ut av gattåpningen? OBS! Jeg sier ikke at dette ER problemet. Men det var det første som slo meg utifra beskrivelsen din.


Den har hatt det ca. 1 måned, trodde først at det var fødsel på gang. Det stikker ikke noe ut av gattåpningen.
Den har hatt det ca. 1 måned, trodde først at det var fødsel på gang. Vi har en liten guppy som svømmer etter den hele tiden, virker som den skal bite den unter buken eller noe sånt.
Jeg kjenner igjen problemet. Opplevde nøyaktig det samme for en lang tid tilbake. Fisken var smellfeit, rød, og de andre nappet etter den hele tiden. Jeg valgte å ikke ta noen sjanser og avlivet fisken. Cammalanus er ikke noe man vil ha!!! (Sier ikke at du bør avlive, nevner kun hva jeg gjorde). Det er godt mulig at det ikke var Cammalanus, fordi ingen andre fisk i karet har vist samme symptomer, og det burde de antagelig gjort om det var denne møkka-parasitten.
Jeg tror jeg vil gjøre som deg og avlive den, det ser jo ikke ut som den har det bra. Heldigvis har ingen av de andre fiskene noe slags tegn til dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Helge sandberg
Reklame for plussmedlemskap