Pumpehjelp!

Nå har jeg googla det her, men føler ikke jeg fikk noen ordentlige svar.

Jeg har fått meg nytt 110L akvarium med medfølgende pumpe. En AM TOP AT-1000F.
Men jeg synes pumpa durer noe fryktelig, så lurte litt på om hvordan modellen under er, altså 800F, (er den jeg har forstått er modellen under) om den bråker mye, og om den er kraftig nok til akvariet. Strømmen på 1000F er fin, den bare bråker =p
Prøv å snu og venn litt på den mens den er i gang, i vannet.. Det kan nemlig være luft inni pumpa som bråker.. Kan bråke helt forferdelig, og høres ut som en svær mekanisk feil, hehe.
Hei.
Jeg har også den pumpen og bruker den i en 120 liter. den duret en del hos meg også den første tiden men så gikk det over.
Og den ble helt stillegående. Hele filteret skall vere under vann.

Men jeg er ikke noe fornøyd med dette filteret ellers og skal bytte i morgen regner jeg med til fluval4.
Den er like kraftig men mye bedre håper jeg ettersom min fluval 2 i et mindre kar var jeg kjempe fornøyd med i forhold.

men om du ellers er fornøyd med am-top'en så ville jeg ventet og sett an om duringen går bort. tok vel 1-2 uker før den gikk helt bort hos meg.
virker som den bare gjør det når den har luft i seg men når den får ut all luften går den helt stille. må ta øret intill akvariet for å høre det.
Takktakk! Innså etter en stund at det kansje lønnet seg å skru av luftpumpa å høre da, viste seg at det var den som bråkte =p Vannpumpa hadde bare en lite dur.. hehe, problem løst! =)
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap