Guffy og cacaduecichlidae sammen?

Hei. Har et 60 liter med 2 kuhliåler, 3 guppyer(en hann og to hunner) og en algespiser. Kan man ha noen små cichlidaer sammen, eller bør jeg ha guppyene i et annet akvarium? Håper på svar
Inaktiv bruker
Jeg har 100 liter med noenlunde lik sammensetning
Jeg har 6-7 guppyer, 3 kakadueciklider, 5 SAE, 2 honningguramier, 4 platyer, 6 kuhliåler og massevis med snegler i samme kar. Det går helt fint.
Kakadueciklidene holder seg mye på bunn, mens guppyen beveger seg i hele vannskiktet.
Jeg har en litt annen erfaring med dette Mine kakaduer har tatt livet av en hannguppy og holder på å plage nr to nå. Den er litt raskere til å komme seg unna så de får nok ikke like lett tak i den. Det tok ca ett døgn før kakaduene var sjef i akvariumet vårt og ingen fikk komme i veien for de
Takk for svar!
Da må jeg bare prøve meg frem da! Har veldig lyst å prøve små ciklider eller no slags gurami. Vi får se.... Har noen av dere klart å få yngel på guramien eller cikliden??? Sammen med de andre fiskene???
Inaktiv bruker
Ingen yngel her ennå
men så har jeg bare hatt de siden august/september. Har endret litt i karet etter det, og det skal visst være litt forstyrrende for lek osv. Har for stor fart i overflaten til at guramiene mine klarer å lage skumrede tror jeg. De trenger også litt høyere temp for formering enn det jeg tilbyr.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap