Snegler på planter

Oppdaget tre små snegler som har fulgt med plantene våres - skal jeg få la de være i fred eller må de fjernes? De bæsjer en del på bladene, har jeg sett. Slike bittesmå med brunt skall.

Takk for svar.
Plussmedlem
Licota
Oppdaget tre små snegler som har fulgt med plantene våres - skal jeg få la de være i fred eller må de fjernes? De bæsjer en del på bladene, har jeg sett. Slike bittesmå med brunt skall. :) Takk for svar.


Da har du mest sannsylig fått besøk av disse karene.

Sneglene er harmløse, men kan i enkelte tilfeller forøke seg noe grusomt og muligens smake litt på plantene dine. Men de er gode og effektive algespisere og holdt under kontroll være med på å holde karet ditt rent og pent.
Disse damsneglene er jo egentlig bare fine, da Syntes ikke de formerer seg så fort og er lette å få øye på og evt. drepe for å holde kontrol. Skivesnegl derimot... De hater jeg. Skviser hver eneste jeg ser.
Alt løser seg bare du putter Pakistanbotia eller Praktbotia oppi akvariumet ditt..

evt. jeger snegler om du ikke vill ha en så grov og stor fisk
Har Jegersnegl tilgjengelig i ett par kar, men i dette karet har jeg Sandsnegler Evig dilemma, det der. har også damsnegler som jeg liker godt!
Jeg er ikke så glad i snegler, syns de er ekle... Men men. Smak og behag.
jah, jeg har noen sånne skivesnegl... ikke gøy.. kjøpte 2 dvergbotia for å ta de, men de ble syke i akvariet, så de avlivet jeg.. (eller faktisk en venninne av meg) nå lar jeg de bare bli der. har 2 forskjellige akvarier, et stort til fisk og et 12,5 ltr som jeg tidligere har brukt til yngel (noe jeg har nok av nå, så lar de klare seg i det store hvor jeg har laget masse små huler og latt planter gro godt) tenker at disse sneglene i det lill akvariet vil stoppe seg selv når de ikke har mer plass.. er jo litt gøy om de blir så store som 3,5 cm oxo..
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap