Blande sand?

Er Jeg kjøpte biltemasand,den enne er mer finere en den andre. Det jeg lurer på er om jeg kan blande disse sammen og om jeg kan ha bunndyr da?
Det er ikke så stor forskjell mellom sandene, bare at den enne er litt grovere en den andre.


Blande to nesten identiske kornstørrelser på sanden burde ikke bety noe som helst i praksis. Men å få forskjellige typer grus/sand til å bli liggende slik som en har lagt den ned, med klare grenser er umulig på sikt.


Hakke
Blande to nesten identiske kornstørrelser på sanden burde ikke bety noe som helst i praksis. Men å få forskjellige typer grus/sand til å bli liggende slik som en har lagt den ned, med klare grenser er umulig på sikt.


Det som er viktig for meg er å finne ut om det er greit for fiskene.
Vist du vil ha bunn dyr, så er det jo en fordel at sanden er så fin som mulig. Pansermallene feks elsker fin sand, jo finere jo bedre. Kanskje du får byttet den grovere sanden, bør jo ikke være noe problem det Vist ikke så kan du jo gjøre som en venninne av meg har gjort. Ha den groveste sanden nederst og den fine sanden oppå der igjen, noe av den fine sanden vil forsvinne ned i den grove, men det fikses lett med litt etterfylling av sand en gang i blandt. Hennes pansermaller ( Corydoras) stortrives i tanken i hvertfall Det samme gjør den vanlige mallen hennes
Plussmedlem
Den "grove" Biltemasanden er ikke så veldig grov. Dette går nok utmerket for "bunndyr".
Den fine biltema sanden er 0,1mm til 0,7mm og den grove er 0,2mm til 1mm, så det er ikke neo stor forskjell.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap