Grått vann

Jeg har satt opp et nytt akvarium, men nå er vannet en anelse grått. Det har vert litt grått i en hel uke nå, selv om det verste er borte. Jeg har også hatt akvarium før, men jeg hadde det samme problemet. Hvordan skal jeg få et krystallklart resultat? Er der noen kjemikalier jeg kan kjøpe?
Det problemet hadde jeg også med nykaret mitt. Det jeg gjorde etter en dag var å putte inn ei innkjørt pumpe. Den ordna den saken. Etter hva jeg har lært så kan det ta alt fra noen dager til noen uker før vannet blir krystallklart. Men det er det jeg har blitt fortalt og har erfart selv. Det blir blankt etter hvert. Hvis du har ei ekstra pumpe som er innkjørt så kan du prøve å bruke den ei stund å se i tillegg til den nypumpa di. Bare noen råd fra en amatør.
Magnus Håvik
Jeg har satt opp et nytt akvarium, men nå er vannet en anelse grått. Det har vert litt grått i en hel uke nå, selv om det verste er borte. Jeg har også hatt akvarium før, men jeg hadde det samme problemet. Hvordan skal jeg få et krystallklart resultat? Er der noen kjemikalier jeg kan kjøpe?


Du har nok startet en Infusoriekultur.

Hvis du leser denne tråden, så vil du nok forstå bedre hva det er. Det går seg nok til etterhvert.


Takk for svar :d
Så lenge vannets kvalitet ikke skades er jeg fornøgd Men jeg håper gjerne at der blir klarere etter hvert Men er der en måte å bli kvitt en infusoriekultur? Eller er må det bare forsvinne av seg selv?
Hei Stryn Pumpa mi stoppet i helga og tok visst en stund før det ble oppdaget. Vannet var iallfall blitt uklart og jeg målte litt forhøyet nitritt. Ett vannbytte senere (i går) ble vannet klarere og test i kveld viste fine nitrittverdier. Det er en del nitritt i nystartede akvarier. Så det kan væe forklaringen og da vil det i såfall gå over. Anbefaler å ha nitritt test liggende.....
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap