Fiskesammensetning

Er d noen som kan svare på om jeg kan flytte slørhalen min over fra 26litern til 54 litern uten problemer? Tenker da på om Slørhalen går sammen med Guppyene og Vinkeltetraene!?
Gullfisken din kommer vel til å spise tetraen.

Lurer også på om tetraen skal ha en helt annen temp enn gullfisken? Det finner du ut av om du søker disse artene opp på fiskebasen.

Da vil du også se at gullfisken din trenger et ca 200 liters akvarium, da disse blir ganske store.

Men alt annet enn 26 liter, er vel bedre for gullfiske da....
Spise tetraen??? Seriøst? Tetraene som er så raske! Står at slørhaler trives mellom 10 og 35 grader, så da blir d vel ikke no problem med 23 gr. Står også at slørhalene kan bli stor hvis de får muligheten til d! Altså jo større akvarium jo større blir de. Men hvis du mener at slørhalen kan spise opp tetraene så tør jeg ikke prøve meg på å ha dem ilag! Takk for svar iallefall!
Om gullfisken spiser tetraen, avhenger av størrelsesforholdene mellom disse, akkurat nå.

At slørhaler blir store om de får mulighet til det, betyr følgende:
Om en gullfisk IKKE får den plassen de trenger, vil den bli deformert innvendig, da den prøver å tilpasse seg (den lille) plassen den har blitt tildelt.
En gullfisk kan bli 38 cm.
Disse blir med andre ord STORE om de som eier dem, gir de rett størrelse på akvariet. De holder seg små (og deformert) om de holdes på en for liten plass. Det betyr også at de vil dø langt raskere.

Gullfisker kan tilpasse seg ganske store variasjoner i temp, men det betyr ikke at det er bra for dem.
Gullfisk er en kaldvannsfisk, tetraer er en varmtvannsfisk.
Da bør man vel ikke satse på gullfisk siden dem blir holdt i SMÅ og TRANGE kar på dyrebutikken! Gud vet hvordan dem ser ut inni! Skal satse på små fisker heretter! Takker for svar igjen
Plussmedlem
Slørhaler kan klare å få tak i en neontetra. Snakker man golfballvarianten så er jeg nok i tvil

Avlsformer av gullfisk på 38 cm tror jeg er en meget sjelden fisk. "Viltformen" kan selvfølgelig bli større.
De fleste variantene vi får i dyrebutikken blir neppe større enn 15 - 20 cm.
Selvfølgelig også for stort for 54 liter.

Gullfisk er en fisk som opprinnelig lever i temperert vann. Altså ikke "kaldtvann". (Temperert vann regnes opp til 20 graderC.)
Men slørhalene som Vips snakker om er jo fisk som er oppdrettet under tropiske forhold i laaang tid.
23 - 24 graderC passer dermed utmerket både for slørhaler og neontetra (uten at jeg anbefaler å holde dem sammen av den grunn).

At små slørhaler og andre fisk blir holdt i mindre kar i en dyreforretning er ingen krise. De oppholder seg der kun i en kortere periode.
Fisketettheten i disse karene er jo langt fra noe vi ville anbefalt heller.
Plussmedlem
Loomis
Slørhaler kan klare å få tak i en neontetra.

Ser at det var snakk om vinkeltetra, men poenget mitt er det samme.
Takk for svar! Har fått mere hjelp her inne enn på dyrebutikken! Skjønner ikke hvordan de på butikken kan selge gullfiskboller! D er jo enda "værre" ! Utrolig mange som har d! Handler vel bare om å selge og selge for butikkene! Synd at d skal være sånn!!!Skal satse på guppyene, vinkeltetraene og kuhliålene heller!
Lurer inn et spm ¨på tråden, ikke meningen å stjele den.
Men sammensetning av fisk. Har 4 sajica, der det er 1 skikkelig dominant hann som jager litt på de andre hunnene. Han begynner å nærme seg en 7-8 cm stor. Noen som har erfaring med denne type fisk sammen med f.eks kardinal/neon tetra? Savner en litt fargerik stimfisk i karet...
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap