Lufting av vann.

Ser dere tilstadighet snakker om og lufte vann. Har ikke hat noe problemer med vannskift direkte fra krana denne sommeren, men ser nå ved siste vannskift at det er mye luft i vannet. Vannet er tåkete og plantene som det "nye" vannet treffer er fulle av luft bobler.
Det jeg tenkte var om det går ann og fylle vannet i 25 l plastdunker dagen før for så og ha de direkte i karet dagen etter? Er dette og anbefale?
Kan jeg da tillsette gh+ i plastdunkene dagen før?

Håper dere kan svare på dette for da reiser jeg og kjøper plastdunker i morgen.
ja det kan du.... men du må kanskje finne ut hvor mye gh pulver du skal ha i den dunken for at det tilsvarer det som sår på boksen.
Kan ikke svare deg angående det å minske disse luftboblene i vannet, da jeg aldri selv har brydd meg om dem. Disse kommer bare når jeg bytter over 50% vann, noe som svært skjeldent er nødvendig hos meg.
Men, vanntilsetninger - ph,gh,etc.. dette skal ikke tilsettes rett i karet. Enkelte tilsetninger kan ta direkte kverken av en fisk med øyeblikkelig kontakt. Så, ja - det kan du absolutt tilsette i bøtten.
Plussmedlem
Du kan gjerne lufte vannet i plastdunker hvis du ønsker det.
Men flesteparten av fiskene dine har ikke behov for noen GH-økning.
De er fra Sør-Amerika og skal ha bløtt vann.
ja har brukt gh+ siden starten for og holde den på 5-6. Har fått en veldig god feeling på hvor mye jeg har i ved hvert vannskift.
Er det noe jeg bør passe på når vannet står i dunkene? Jeg bør vel ikke ha lokket på. En annen ting jeg tenkte var at jeg har gulvvarme i alle gulv slik at hvis dunkene står på gulvet vil raskt vannet komme opp i rundt 20 grader kanskje og da blir det jo ikke så stort varme tap ved vannskifte. Eller er jeg helt på jordet nå?
Oppvarmet vann som brukes i vannbytte, vil selvfølgelig gjøre mindre temperaturforskjell, ja. Det er veldig greit. Jeg bruker tevanns kokern for å gjøre samme effekten. Har ikke merket forskjell på fisk, men jeg føler meg tryggere ihvertfal
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap