Hvordan kvitte seg med overflødig fisk?

Jeg var for noen måneder siden bekymret for at Guppyene ikke ville formere seg i karet, men de har jammen vært produktive! Av 5 opprinnelige guppyer er det 3 igjen, 1 døde av hvitprikk, og en av ukjent årsak. Den eneste hannen og 2 av hunnene koser seg tydeligvis, for nå er begge hunnene drektige igjen, og det er mellom 10-14 yngel fordelt på 2 kull i karet nå. Såvidt jeg har forstått øker antall yngel pr kull med alder, så det kan fort bli tett i karet.

Nå er tydeligvis ikke gyppyer den vanskeligste arten å oppdrette, men det kunne vært hyggelig å etterhvert kvitte seg med noe av "produksjonen" på en human måte. Gir man de tilbake til dyrebutikken? Selger/gir man de vekk her?

Hva gjør dere andre?

Dette er ikke noe problem per i dag, men fortsetter de takten blir fort karet alt for lite for storfamilien.
Beklager dobblepost. Kan en moderator vennligst slette en av trådene?
AbsoluteBeginner
Nå er tydeligvis ikke gyppyer den vanskeligste arten å oppdrette, men det kunne vært hyggelig å etterhvert kvitte seg med noe av "produksjonen" på en human måte. Gir man de tilbake til dyrebutikken? Selger/gir man de vekk her? Hva gjør dere andre? Dette er ikke noe problem per i dag, men fortsetter de takten blir fort karet alt for lite for storfamilien.



Det som er helt sikkert er at en ikke gir tilbake til butikken, men kanskje selger de til dem i stedefor. Som regel får en noen kroner i innbytte for fisk, dog ikke for små yngel. Ellers kommer det litt ann på type fisk en vil kvitte seg med. Guppy får en lett solgt her på Akvaforum. Annen fisk som ikke er så lett solgt gir en som regel bort. Ga bort selv senest i dag 12 stk juvelciklider til ei dame som ble kjempe glad. Har også tidligere gitt bort både andre ciklider og andre typer fisk. Om karet blir for lite til dine guppy kan du jo også øke volumet på karet ditt. Jeg selv startet med et på ca 100Liter og i dag er det 13 kar som går her.... Litersyken kommer snikende.... bare vent, hehe. Lykke til med fremtidig salg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap