Flere fisk?!

Hei!

Jeg har et akvarie på 200l og der bor mine:

4 pictus catfish
2 rubingurami
1 kampfisk (hann)

Jeg vurderer å skaffe meg tre siamesiske algespisere og mamma har lyst på Diskuser, hvor mange bør jeg kjøpe vis diskusen er mulig "kamerat"?

Noen som vet om andre fisker som passer bedre eller med alle sammen?

Takk for all hjelp!
Hei!

Mange grunner til at du ikke bør satse på diskus akkurat nå.
Bl.a. på grunn av fiskene du har.
Pictusmallene dine er veldig aktive og passer dårlig sammen med diskus.
Diskus krever høyere temperatur enn hva disse mallene liker.

Halla!

Svært vanskelig å anbefale folk hvilke fisk de bør skaffe seg, bl.a. pga smak, interesse og rutiner med karet. Så jeg tok et kjapt søk på fiskebasen på fisk som passer i akvariet, der finnes flere. Men av hensyn til at du har pictusmaller (som er svært fasinerende, har et par selv.) så utelukket jeg dem som er under 5cm, siden dem blir dyr mat til pictusene uansett. Men like vel ble listen på nesten 1000 arter. Nå passer ikke alle sammen med dem dere har. Når dere skal velge, så bør dem ha omtrent samme vannverdier og tmp. som dem dere har (noe som står nederst på faktaarket), og en del av dem er ikke like enkel å få tak i eller holde. Og afrikanske ciklider kan vere en ide å styre unna, men siden dem gjerne vil ha helt andre vannverdier en det dere er ute etter. Burde ikke det vere noe problem.

Her er listen jeg fikk frem. Her har dere noen timer med å sikle på mye flott fisk..

Tusen takk Hakke dette setter jeg veldi pris på, og takk for rådet om diskusen (nå bli ikke mamma glad, men det er mitt akvarium så det får ho finne seg i)

Går det ann med flere guramier? kysse guramien er jo utrolig kul
Du kan forklare moren din på en høflig måte at de fiskene ikke passer sammen.

Kommentaren din:
"(nå bli ikke mamma glad, men det er mitt akvarium så det får ho finne seg i)"

Den var veldig frekk og uhøflig synes jeg, en mor som har gjort så masse for deg, vært våken hele natten, latt deg ta med deg ting sikkert henne ikke ville ha hjemme, tenk om henne tenkte "det er mitt hus, så det får han bare finne seg i."

Vær så snill gi all respekt og kjærlighet til din mor, og snakk pent om henne.

Det ble litt preken, men jeg blir opprørt når folk skriver slikt om sine mødre.

jeg orker ikke å krangle med deg, du kjenner ikke min mor. Hun har nemlig akkurat den holdningen mot meg, det eneste jeg får bestemme om i huset er akvariet, ikke engang rommet får jeg ha slik jeg vil.

Uansett så var det en spøk, jeg setter veldig pris på mammaen min, hun er den eneste jeg har
Hei Simen, meningen var ikke å krangle, hvis du oppfattet det slik så beklager jeg.
Godt å høre at du setter pris på moren din.

Vis henne mer kjærlighet, gjør noe henne
jeg hadde prøvd med noen L-maller som var enkle og drette. som L-144 og Ancistrus oppdresvarianten

Både gøy og nyttig samtidig!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap