Platyyngel?

Jeg leste nettopp i en annen tråd her, at Platyyngelen stort sett holder seg i overflaten av akvariet?? Hvor lenge gjør de egentlig det da?

Jeg er ganske så sikker på at Platyen min har fått yngel, men de ser jo veldig ulike ut altså...

Det er flere bittesmå, som jeg synes likner moren i fargen - hun er blank, med litt oransje, grønt og sort på, litt skimrende, og veldig fin.
De er bare på bunnen, og går omtrent i ett med fargen på grusen, så har ikke visst at det var så mange.

Så er det en som er mer gråaktig i fargen, og den er vel nesten dobbelt så stor. Kan denne være fra samme kull?? Den ser egentlig annerledes ut, men jeg får det ikke helt til å skulle være en Guppy heller, og jeg har ikke hatt (som jeg vet om) Guppy som har ynglet.

Ellers i karet har jeg Guppy, Molly, Honninggurami, Pansermalle og Neontetra.
Inaktiv bruker
Platy og guppy yngel oppfører seg ulikt
I alle fall hos meg. Nyfødte platy gjemmer seg i vegetasjon og blant ting på bunnen, til de ser "klar bane" når de er blitt litt mer svømmedyktige. Mens guppy yngelen styrter til overflaten med en gang de klarer å svømme. De blir lett spist opp på denne måten.

Har 1 guppy yngel som på mirakuløst vis overlevde som den eneste i kullet sitt, og den ble født i hovedkaret - jeg vet ennå ikke hvem som fødte den. Så det er mulig at det er en guppy yngel, den som er helt grå. Mine platy kommer stort sett fra knall røde sorter, typisk korall platy, så de er tydelig i fargene helt fra de er er knøttsmå. Er liten tvil om hvilken type de er, for å si det sånn. Reddet en senest i dag, som holdt til oppå pumpa, i trygghet fra de andre.
Nå har jeg studert den grundig, og det kan se ut som om det er en guppy ja. Den måtte ha vært gravid når jeg fikk den, for det må være sikkert i hvert fall 1 mnd siden den ble født når man ser på størrelsen.

Tar ikke ut fisk som skal yngle jeg, for da ville jeg fått uhorvelig mange fisker etterhvert, så da er det nesten bedre å la naturen gå sin gang.

Hannplatyen min er knall oransje, og jeg kan nok se at det er smartere med hunnfisk som gir yngel MED farge Men den jeg har er veldig fin altså

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap