Rotten lukt av vannet

Hei !
Har nettopp fått meg ett 450 liters akvarium , men har store problem med vannet. det er som om det har gått pest i heile akvariet.
Eg skifter vann kvar dag , og etter få timer så lukter det rottent av vannet.
vannet blir uklart , og det ser ut som om det er stort algevekst på stener , planter og sand.
Håper noen har tips om noe ein kan desinfisere akvariet med. har vudert å ta fiskene over i ett anna akvarium , for så å ta klor i vannet. har lest for og imot argument om dette, men vil kloren drepe alt som er av uønsket ting som alger og andre ting.
Lurer og om noen kan hjelpe meg med brukermanual til et Eheim 2327 filter.
Er litt usikker på divere om dette filteret. Fi
Plussmedlem
Hei.

Bruksanvisningen har du her: Eheim 2327.

Filteret er egentlig for lite til 450 liter. Jeg ville nok ikke brukt det i noe større enn 200 liter.
Eheim sier maks [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=42&produktid=79&Navn=02. Eheim Pro 3&HKatID=24]350 liter[/URL].

Hvor mye fisk har du i dette karet?
Fóringsrutiner?

Hvor lenge har du hatt vann i akvariet?
Hei...og takk for svar.
akvariet har eg hatt i 14 dager.
Når det gjelder foring , så gir eg mat morgen og kveld.
Trur dette med vatnet oppstod etter overoppheting av vatnet. Filteret har en innebygd heater , men tror føleren som går ned i akvariet er deffekt.ved et tiilfelle ble temperaturen ganske høg....og det var i etterkant av dette att vatnet fikk missfarge og vond lukt. har dagelig skifta ut vatnet fordi fiskene har hold på å dø. Fikk nettopp tips om å ta i biokultur , eller sånt stoff som skaper biokultur...og har gjort dette.
Plussmedlem
Antar at du har kjøpt filteret brukt?
Hva gjorde du med filtermaterialet før du kjørte i gang filteret?

Du har vannverdier som ikke er gode for fiskene dine (hva slags fisk? hvor mange?). Du må i alle tilfelle slutte å mate foreløpig.
Kan tenke meg at nitrittverdiene er høye. Har du dråpetester for å teste vannverdier?
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Fredrik Pedersen
Reklame for plussmedlemskap