Trenger jeg plantenæring?

Nyoppstarta akvarium for 5 dager siden. Fått 2 plantetyper i karet nå og lurte på om de trenger noe næring som jeg må kjøpe. Eller klarer de seg selv? (Har ikke fisker i karet)

Legger ved bilde av begge 2 hvis de er å tyde. En som da er planta til stein og en som står i sanda. Har totalt 4 stk planter, 2 av hver type.
Plantenæring
heisan,. plantenæring er et nødvendig onde,. men må ikke overdrives,.
kjøp deg sånne pellets(granulat) som du stikker ned til røttene, evt kjøp tropica master grow,.
så tar du i akkurat den mengde som er foreskrevet,.
så lenge du ikke har fisk i vannet , vil der ikke finnes næring som plantene nyttiggjør seg av,.
Når du i samme slengen skal på dyrebutikken kjøp noen flere planter, gjerne noen som er hurtigvoksende,for da blir det mindre alger på deg,. for med så lite planter, og javabregener og blått lys ber du om Alger! )

Ok, da blir det en tur innom akvariesjappa imorgen. Bor heldigvis rett ved siden av.

Hva slags plante burde jeg kjøpe? Blitt anbefalt 2 tydeligvis helt forksjellige ting fra 2 forskjellige avkariebutikker nå. Er jo umulig å bli klok på noen ting. Så føler jeg får best svar her på forumet.

Akvarie mitt er bare 60L så vet ikke hvor mye planter jeg kan ha uten at det blir for mye? begynner allerede å bli fullt i bredden pga de 2 steinene jeg har i tilegg til planter.
Hurtigvoksende planter
oi oi,. )

dyrebutikker er ikke noe jeg blir helt klok på,.

må ha ditt , må ha datt,. kjøp de og det og det og det,. trenger man det å jada,. men i grunn ikke,. heheh

uansett, hurtigvoksende planter er ofte stengelplanter, som feks cabomba, eller vannpest,.
ville jeg vert deg, ville jeg valgt camboma, og en stor amazonsverdplante. da har du et flott utgangspunkt.
dernest er det bare å fortsette med inplanting med lavere vekster etter hvert,.
plant de store plantene bak, og lavere vekster foran,. gir dybde og ser unektlig bra ut
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap