Bactozym og trevirke

Noen som har erfaring med bruk av bacotzym ? hvor lenge må jeg vente til jeg kan ha oppi fiskene og hva koster dette ? er effekten av klarere vann merkbar?

Jeg har også kjøpt en mørkebrun trepinne som er fra myrer i england, den farger av i vannet. Noen som vet hvor lenge den må vannes ut og hvordan? hjelper bactozym mot denne fargen?
Patrick Nordmann
Noen som har erfaring med bruk av bacotzym ? hvor lenge må jeg vente til jeg kan ha oppi fiskene og hva koster dette ? er effekten av klarere vann merkbar? Jeg har også kjøpt en mørkebrun trepinne som er fra myrer i england, den farger av i vannet. Noen som vet hvor lenge den må vannes ut og hvordan? hjelper bactozym mot denne fargen?


Bactozym er jo bare for å lage bakteriekultur i karet, aldrihørt at dette hjelper med fargen på vannet....

Trebiten kan du koke i 2 timer. da farger den ikke så mye lenger
Bactozym
takk for det med trebiten, står jo på reklamen til bactozym at dem gir litt klarere vann, vet ikke til hvor stor grad da... Koster den mye ? og må man vente lenge med fisken etter å ha hatt i ?

Vi ventet i 14 dager med å tilsette fisk, etter å hatt i bactozym ved oppstart. Men ikke formange fisk første gangen, da kan du unngå nitritt. Men det er ingen garanti, så vanntester må utføres uansett.

Har du tenkt å ha fisker fra sortvannsområder, er fargen/humusstoffene fra roten bare en fordel.



Bactozym funker kjempebra, jeg har pleid å bruke det.
Det er for at man skal unngå at vannet blir grått, som veldig mange opplever og som ellers er vanskelig å unngå når bakteriekulturer dannes og filteret kommer igang og vannet i akvariet blir til akvarievann Det er vel forsatt mulig vannet blir litt grått en kort periode, men i såfall går den raskere over enn ellers (noe som vanligvis kan ta laang tid). Tiden for å sette inn fisker blir kortere og sjansen for at det går bra blir større, da man alt har etablert bakteriekulturer til å bryte ned avfallstoffer og har mere "akvarivann" alt
Hvis du venter 14 dager med å ha fisk oppi og har rota i ei bøtte til da og skifter vann på den i blandt burde ikke det være no problem, trenger hverfall ikke koken den som sagt over.
Men et par tre dager med god skylling og ofte vannbytte burde og ta det værste. Men også som sagt over, fargen ekke skadelig, og skal man ha svartvanns akvarie eller arter fra amazonas eller søramerika kan man jo betale i dyre dommer for vannbehandlingsmiddel som gjør det samme.
Takk for svar
jeg kjøper meg litt bactozym idag også tar jeg oppi en ancistrus sp, har hørt at de er hardføre så får jeg ha oppi fisker forsiktig etter hvert og teste hyppig. Om 10 dagers tid er jeg vel ferdig med testingen for en stund antar jeg
Patrick Nordmann
jeg kjøper meg litt bactozym idag også tar jeg oppi en ancistrus sp, har hørt at de er hardføre så får jeg ha oppi fisker forsiktig etter hvert og teste hyppig. Om 10 dagers tid er jeg vel ferdig med testingen for en stund antar jeg :)

Meg og Bactozym...
Jeg kjøpte ett 68 liters kar, knakk kapselen i to for å få ut "pulveret" blandet det med visp i en liten bolle... Lot den stå i noen timer mens jeg innredet karet med planter etc.
Helte blandingen over filtermatrialet.
Sjekket verdiene hos 2 Zoo butikker dagen etter.
dyrene kom deretter. Så min erfaring Bactozym er mitt hellige vidunder middel. Karet lever sitt beste velgående en dag i dag og fiskene har klare og gode farger, og de trives.
Har også sjekket i ettertid, verdiene er det samme.
Er det noen som kan fortelle meg hvordan bakteriene som liksom bactozym inneholder holder seg i livet i mange mnd/år i den flasken??
Har ikke noen tro på slike produkter, derfor dette spørsmålet.
Plussmedlem
Bactozym inneholder ikke bakterier.
Men visstnok noe som medvirker til at bakteriene formerer seg raskere.
Jeg har testet dette for "moro". Kan ikke se at jeg så noen effekt.

Tetra anbefaler Bactozym sammen med SafeStart.
SafeStart er flaska med bakteriene...
Holdbarhet til SafeStart er 12 mnd. Hvordan bakteriene overlever aner jeg ikke...
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap