Guppy sporløst forsvunnet.

Jeg skjønner ingenting, jeg hadde for ca ei uke siden vært pg handlet nye fisker, deriblandt fire guppyer, fordi jeg vil starte en liten oppdrett. Men i går oppdaget jeg at den ene gule guppy hunnen var borte. Den hadde ikke virket syk, den spiste og var til og med den som dominerte over den andre hunnen. Men nå var den borte, jeg finner ingen død guppy hunn på bunnen, og den kan umulig ha hoppet ut av akvariet. Den kan heller ikke svømme inn i pumpa.

Så nå i dag, da jeg skulle se for ente gang om jeg fant den, var guppy nummer 2 borte, men denne gangen var det en av de nydelige hannene som måtte forsvinne, det er ganske rart, fordi jeg finner dem ikke, verken døde eller levende. Ingen av fiskene kan ha spist dem fordi de er for små.

Det er ganske trist, fordi jeg faktisk ikke vet hva som har skjedd med dem..
hvilke andre fisker har du i karet? og hvor stort er det?
Evt om du har snegler f.eks.? De kan spise døde fisk...
akvafanist
hvilke andre fisker har du i karet? og hvor stort er det?

To sverdragere hunn/hann, tre plattyer og en ansistrus.
Joakim
Evt om du har snegler f.eks.? De kan spise døde fisk...

Ingen snegler
Katana
To sverdragere hunn/hann, tre plattyer og en ansistrus.


Ancistrus gnager i seg døde fisk de finner på bunnen. Har fisken dødd på kvelden eller om natta, har Ancistrusen hatt hele natta på seg og spise opp festmåltidet sitt.

Ta ut filterpumpen din og sjekk at ikke fiskene har klemt seg bak den. Sjekk også bak akvariet. Hunnguppyer er mer tilbøyelige til å hoppe ut enn hannene, for hannene greier ikke hoppe særlig med det tunge halesløret.
Kansje det, men det virker litt rart, siden ingen av guppyene var syke?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap