Kjøpe akvarium - tips?

Hei alle sammen.
Jeg skal kjøpe meg et akvarium snart, har dere noen tips?
Jeg vil ikke ha så veldig stort, helst 30x40x30cm, hva syns dere om det?
Hvordan fisk kan jeg ha i dette?
Hva gjør jeg med de i ferien?
Jeg anbefaler og kjøpe 50-60l akvarium i hvert fall, noe mindre enn det så er det vanskelig og holde stabile vannverdier og man har ikke så mye muligheter innen hva man kan ha av fisk. For og finne utav hva du kan ha i akvariumet kan du søke her inne i fiskebasen.

I ferien er det best og ikke gi dem noe feriemat eller slikt (siden du ikke kan bytte vann mens du er på ferie), om akvariumet har vært oppe en stund er det gjerne litt alger og slike ting de kan spise.

Ellers anbefaler jeg deg og lese artiklene som ligger under akvarieskolen.
Helt enig med innlegget over.
Du bor jo ikke langt fra Dahls Dyrerike i Moss. De pleier å ha veldig billige akvariepakker med akvarier på vel 50 liter.

Eller hakket bedre, et Juwel 60 kar på 63 liter. Mulig Dahls har rimelige priser på disse også.

I et kar på den størrelsen har du langt større valgmuligheter når det gjelder hva slags fisker du kan ha. Og som nevnt over: Det er lettere å holde stabile vannverdier slik at fisken trives og ikke blir syk.

Lykke til!
takk for hjelpen begge to
Heeeeey
har et 90 liter med møbel, armatur og filter selges for 1000kr. det er ganske nytt ca 4mnd gammelt. send meg mail viss du er innteresert. ps: jeg bor i fredrikstad
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap