Mørk tigerbarbe?

Hei,

Som vanlig hver morgen mater jeg fiskene i 48 liters tanken min. (noen grønne / vanlige tigerbarber og noen andre barbearter. Tilsammen tolv fisk) Men i dag oppdaget jeg at det var en grå/svart/brun fisk i tanken som drev å jaget de "alle" andre.

Etter en liten sjekk oppdaget jeg at dette var en vanlig tigerbarbe. Så jeg lurer på om det er normalt at tigerbarber blir veldig mørke, og om at det er noe galt med akvariet (siden de andre er helt normale)

takk for svar ^^
Hvis det nettopp hadde vært mørkt ("natt" for fisken) i akvariet da du oppdaget dette, så er det ikke noe uvanlig at fisk endrer farge om natten. Det kan være "nattdrakten" du så.
Den er det fremdeles (en og en halv time siden), og hvorfor har ikke de andre det?

Akvariet er vanlig vis et fredelig sted der alle fiskene svømmer som en tett stim, men i dag er de mer spredt siden den mørke barben jager dem.

takk for svar ^^
Noen som vet?

antagelig vis ikke farlig siden to av de andre Tigerbarbene har begynt å få den fargen... kanskje irritasjon/ misnøye?
Farge på tigerbarbe
heisan,. det kan være en hann barbe, i leks humør,. ikke uvanlig at hannfisk blir mørkere i fargene når den er i slikt humør,.
tigerbarber generelt er litt kranglete, og napper i finner og jager fisk den finner for godt til å jage på,.
du kan feks skifte noen bøtter med vann å se om den går tilbake til normale farger etter det, for sikkerhetskyld,.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap