Fått fiskeunger med prinsseser av burundi...

Jeg har hatt mine prinsesser i ca . 5-6 månder nå og fått egg... Har lenge trodd at de har hatt egg! Men idag så jeg små grå prikker og det var små fiskeunger.. Jeg vet ikke hvem av dem som er faren og mamman.Har noen erfaring om hva jeg skal gjøre??
Plussmedlem
Artig med yngel, og prinsessen er en flott fisk med god yngelpleie.

Går det andre fisker i karet?
Hvis ikke så ordner seg ganske greit selv. Yngel jeg fikk med mine fóret jeg bare opp med knust flakfór i samme karet som foreldrene.
Alle vokste ikke opp, men det ble mere enn nok likevel.
Det er praktbotiar, algespisere og prinsesser. Jeg har gitt mine prinsesser mygglarver , oksehjerte som ikke var så stas , tørfor og tabelleter som de stjeler litt av fra praktbotia. De har veldldig stor territorie.. Jeg har et 56 liter som står i garasjen..Har aldri hatt fiskeunger før , men de passer veldig godt på fiskeungene sine.
Dette er en fisk som trives best i flokk med rikelig utvalg skjulesteder og plass til seg og sine artsfrender. Er prinsessene veldig stresset og på allerten mot de andre artene nå, vil det aldri bli bedre etterhvert som prinsesseklonien etablerer seg.

Vannverdiene disse trenger for å ha det bra kræsjer vel litt med botia og "algespiser". Har du så langt på noen måte tilrettelagt karet for tanganyika?

Prinsesser skal ikke ha veldig tungt fôr, oksehjerte er helt uaktuelt og det diskuteres hvorvidt mygglaver også er litt vel kraftig kost.
Jeg forer mine med frossen artemia og mysis og lavprotein tørrfor.
Både tropical og jbl har eget fôr for omnivore tanganyika.
Yngel pleier jeg å hjelpe i gang de første ukene med nyklekt artemia, men ellers litt finere knust fôr en de store.

Har du mulighet til å sette opp et eget kar til prinsessene så gjør det, bruk det i garasjen inntil videre.

Har aldri hatt erfaring med yngel dette er de første ynglet mitt...Men hvis det blir alt får mange skal jeg bare gi dem til dyrebutikken..Tror du det vil funke hvis jeg bytter vann hver uke og kjøper ny mat?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap