Kan vinranke plage fiskene mine?

Jeg har hatt akvariet mitt i ca 2 mnd nå, og har til nå følgene fisk:
3 Blåguramier
20 Fantomtetra
6 Indiske glassmaller
3 Ancistrus SP oppdrettsvariant
4 Khuli åler

Jeg har også en del snegler, men tror de gir katta i røtter osv.

Usanett, Jeg har nå bestilt en vinranke, som kommer til å ta opp mesteparten av akvariet mitt. Vil noen av disse fiskene bli plagd av det?

Vinranke
er ikke det en stueplante da??? eller tar jeg grundig feil?
uansett syns jeg det høres litt wierd ut å ha en sånn i akvariet,.

-Vinranke er en smakfull slyngplante som passer godt i hagen, på balkongen eller på patioen. Denne fruktige busken vokser fort og lett på veggen eller pergolaen, men kan også stå i potte.

akkurat som jeg trodde!! ikke noe å ha i akvariet
Det er egentlig en uteplante, men har hørt at det funker helt fint. (Det er et tre)

http://www.akvariereker.no/product_thumb.php?img=users/akvarierekerno_mystore_no/images/__img_new_1.jpg&w=150&h=119
Det ser utrolig fint ut, syntes hvertfall jeg.
Vinranke
ahhh du skal ha den i tørket versjon,., leste nettopp på akvariereker, joda den er fin fin,. men er alltid litt skeptisk når det gjelder tre som ikke er preservert ,dvs lagt noen mnd/ år under vann,helst i naturen som feks røtter ,. men uansett det skulle ikke være noen problemer med denne nei,.
så nemlig for meg at du skulle, ha den levende planten i akvariet, og det kunne jo blitt intressant etter en stund

så jeg sier GO FOR IT;: det blir sikkert super fint etter noen mnd med moser og bregner på,.
Hehe, den er bestilt fra akvariereker, ja.
Takk for hjelpa!
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap