Aquabox 5,5 lier

Kan jeg ha to gullfisk i en en aquabox på 5,5 liter?
Jeg tenker det er best siden det ikke er varmekolbe i den?

Håper på sver
Nei for guds skyld ikke ha gullfisk i den! Gullfisk blir solgt som små lette fisk å ha med å gjøre pga. de tåler mye, dette betyr ikke at de har det godt, tvært i mot! Gullfisk trenger stor plass, 2\4 gullfisk trenger lett 250L akvarium, med svært godt filtering og gode vannbytter.

Jeg her selv denne aquaboxen bruker den til planter og litt snegler og til dette egner den seg godt! Hvis du vil ha fisk i den må du forberede deg på å skifte vann ofte, ha gjerne en meget liten fisk eller to \ betta splenders ( kampfisk men kun en selvsagt ) Varmekolbe i disse små karene trengs nødvendigvis ikke hvis du har en normal 22\23 grader i rommet, da vil akvariumet med lyset på vanligvis ligge på en grad mer Lykke til!

Edit: En krabatt som egner seg godt til disse små akvariumene er reker ( krystall reker og lignende ) de er utrolig artige å se på samtidig fantastisk klare farger!
nei, det blir desverre for lite. Det finnes mange tråder i dette forumet som omhandler størrelse på akvarium i forhold til fisk, og spesielt gullfisk.
Okei
ok, jeg tar altså ikke gullfisk i aquaboxen, men kan jeg ha en kampfisk, en liten algespiser og 1-2 eplesnegler i boxen da?
5,5 liter er alt for lite for levende vesner. Kampfisk bør ha minst 30-40 liter etter mine erfaringer, 60 er anbefalt i fiskebasen. Med algespiser tenker jeg du mener ancistrus? De står oppført med 100 liter som anbefalt minstekrav. Det finnes algespisere som kan gå i mindre kar og, otocinclus for eksempel, men de skal være i en gruppe, og 5,5 liter er for lite uansett.

Kjøp deg et større akvarium, eller innred aquaboxen med fine planter
Jeg vill ikke bare ha planter i aquaboxen, siden de selger det er det vel mulig o ha levene dyr i den.
i dyrebutikken bor jo kampfisker i små små akvarium en aquabox med planter må jo være en drøm for den
I dyrebutikken skal ikke fiskene gå permanent, og de har ofte midlertidige løsninger for dyrene som ikke er helt ideelle. Dyrebutikker generelt er dårlige eksempler å ta etter når det kommer til dyrehold, og de tar gjerne inn etter etterspørsel selv om det ikke alltid er særlig bra for dyret.
Hvilke levende skapninger mener du da bør få lovt til å tilbringe sitt i Aquabox'en din da, Håvard? Her finner du også et kar som er for salg, Miniakvariet selges av de australske dyrebutikkjedene Pets Paradise og Pet Goods Direct. - Det er totalt sinnssvakt. Det er tortur, sier Siri Martinsen, leder i dyrevernorganisasjonen NOAH - for dyrs rettigheter.

Og jeg må nok støtte meg til denne uttalelsen også når det gjelder Aquabox, dette er ikke et produkt som byrde vært solgt som oppholdsted for fisk i akvariebutikker!
En 5,5l Aqua Box passer fint til noen snegler eller reker.

Angående kampfisk så lever de gjerne veldig trangt hos dyrebutikken, noe som kan være bedre for dem enn og bli spist på av andre fisk, MEN det er svært viktig og tenke på at dyrebutikker har kun fisk og dyr for en viss kort periode før de blir solgt og dermed skal og bør få visse levevilkår oppfylt.

Hvis du virkelig vil ha deg fisk anbefaler jeg et akvarium på ca 60l, det tar litt større plass enn en liten Aquabox men til gjengjeld har du plass til litt fisk OG de kan få lov til og ha en litt mer normal oppførsel enn og svømme en cm frem og tilbake.
Dere har vel rett , men er det noen reker og snegler som tåler en temratur rundt 18-22 grader?

Jeg har en 40 liter også, der bor det en kampfisk med noen andre fisker, se prfilen min(:
Nils Vollstad
Hvilke levende skapninger mener du da bør få lovt til å tilbringe sitt i Aquabox'en din da, Håvard? [URLBLOCK1] finner du også et kar som er for salg, Miniakvariet selges av de australske dyrebutikkjedene Pets Paradise og Pet Goods Direct. [URLBLOCK2]. Og jeg må nok støtte meg til denne uttalelsen også når det gjelder Aquabox, dette er ikke et produkt som byrde vært solgt som oppholdsted for fisk i akvariebutikker!


Jeg er helt enig i dette, det i pod høytaler akvariet er helt sykt.
Jeg får vel droppe ideen med å ha kampfisk i 5,5 literen
Tilfeldig bekjentskap
© Ib Damborg Karlsen
Reklame for plussmedlemskap